poist Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 Hei! Broren min har en iPhone 3GS er lyset har gått. Selve telefonen virker, men bare lyset som ikke virker. Lurte på om jeg da kunne ha kjøpt en ny LCD til den, og skifte den selv... Kanskje denne ville ha virket: http://cgi.ebay.com/NEW-Replacement-LCD-Screen-Display-Apple-iPhone-3GS-/400171641259?pt=PDA_Accessories&hash=item5d2c16a9ab#ht_4406wt_1002 Takker for svar!! MVH Poist Lenke til kommentar
Kjartan E!de Skrevet 17. januar 2011 Del Skrevet 17. januar 2011 jeg gjør dette flere ganger i uka og det er kjempe-enkelt! Bare bestill:) evt: http://mobiservice.mystore.no/ds_product_info.php/products_id/118 hvis du ikke vil vente lenge Lenke til kommentar
poist Skrevet 17. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2011 Konge Så det vil hjelpe på lyset på iPhonen å skifte LCD-en? Lenke til kommentar
Kjartan E!de Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 Det er stort sett baklyset på LCDen som går ja;) Hender noen ganger at baklysinverteren på hovedkortet blir ødelagt og, spesielt ved vannskade, da er løpet kjørt. Lenke til kommentar
poist Skrevet 18. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2011 Ja det var vannskade! Men då kan jeg altså bare skifte LCD-en?! Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 Om inverteren til skjermen er gåen, så hjelper det ikke å bytte skjermen.. Siden inverter sitter på hk i iPhone, så må du bytte den også. Lenke til kommentar
Explorer Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 Bare for å stoppe de luringene som mener inverteren kan være gått. Det dreier seg altså om en telefon, og baklyset på skjermen er da selvfølgelig basert på lysdioder, ikke CCFL. Det er derfor ingen inverter i det heletatt. Å bytte LCD på en iPhone 3G(S) er en smal sak, ta ut de to skruene under og bruk en sugekopp for å løfte displayet opp ved nedre del (nær hjemknappen). Skal sies at det ikke er sikkert det er det eneste som er gått, min 3G døde av vannskader, hvor det hadde dannet seg kraftig med korrosjon rundt pluggen som fører selve strøm til baklyset og selve bildesignalet. Jeg prøvde ikke med ny LCD, så det er mulig det kunne vært håp. Er det bare baklyset som er gått, eller er det ikke bilde på skjermen heller? Guide for bytte av display finnes forresten her. Lenke til kommentar
poist Skrevet 18. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2011 (endret) Bilde på skjermen viser, men det er vanskelig å se! Må ha et lys i nærheten for å kunne klare å skrive melding og slikt! Men den virker, så tror jeg nok skal prøve å skifte slik den virker Endret 18. januar 2011 av poist Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå