Knobin Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 Hei Jeg er en ung mann på 20 år som går i læra i fag lakkering. Trives kjempegod med selve faget men sliter veldig mye med utslett på hender pga alle kjemikalene og slipestøvet. Går med hansker hele dagen men hjelper deseverre ikke så mye som jeg skulle ønske. Hendene mine blir veldig tørre, huden tørker ut og sprekker og begynner ofte å blø, spesielt rundt tommelleddet og mellom fingrene, noe som legger en demper på både arbeidsinnsats, hvor fort jeg jobber og resultat fordi det er utrolig ubehagelig. en annen plage som kanskje ødelegger mest på verkstedet er hoften min, har fått påvist en sykdom som heter Becthrev som rammer meg ganske kraftig, smerten er veldig varierende fra at jeg kan jobbe med det til at jeg går sykemeldt på krykker men smerten er der alltid og fra tid til annen føles det som beinet mitt svikter. Har ikke lyst til å gi opp en utdannelse, jeg lever og ånder for å jobbe med bil men tåler ingen for for kjemikaler, slipestøv eller olje og lignende for den saken skyld. Så nå må jeg prøve og forbrede meg på det verste og lurer på om noen vet om forskjellige alternative valg jeg kan ta for å ikke dette helt ut av yrket jeg har ønsket å jobbe fra jeg var liten. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 Tja, du må kanskje satse på delelager/kundemottak? Lenke til kommentar
Minamo Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 Bectherew er en sykdom som gjerne drar andre sykdommer med seg. Det er ikke uvanlig å få hudsykdommer (eksem, psoriasis...) eller magesykdommer når du har bechterew. Hudsykdommer kan utløses av situasjoner, stress, og kanskje jobben din, med kjemikaliene og diverse har utløst sykdommer for deg. Samtidig er det også mulig at du rett og slett bare har sensitiv hud! Jeg ville likevel gjerne snakket med legen og eventuelt bli videresendt til hudspesialist, og det kan hende du får medisiner som kan hjelpe deg med å beholde jobben din Og forresten, får du medisiner med tanke på bechterewen din? Isåfall, hvilke? Lenke til kommentar
Knobin Skrevet 16. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2011 (endret) først fikk jeg en pille som het Brexidol som jeg gikk på i ca 1 mnd men den måtte jeg gi opp fordi jeg fikk magesår. Etter det ble jeg tilskrevet ibux 600mg som fungerte den første uka for da fikk jeg ta 3 om dagen men senere fikk jeg mageproblemer av den også. Nå har jeg fått tilskrevet et pakke med noe som heter Samin 625mg som jeg ikke har fått testet enda. Bectherew er en sykdom som gjerne drar andre sykdommer med seg. Det er ikke uvanlig å få hudsykdommer (eksem, psoriasis...) eller magesykdommer når du har bechterew. Hudsykdommer kan utløses av situasjoner, stress, og kanskje jobben din, med kjemikaliene og diverse har utløst sykdommer for deg. Samtidig er det også mulig at du rett og slett bare har sensitiv hud! Jeg ville likevel gjerne snakket med legen og eventuelt bli videresendt til hudspesialist, og det kan hende du får medisiner som kan hjelpe deg med å beholde jobben din Og forresten, får du medisiner med tanke på bechterewen din? Isåfall, hvilke? Endret 16. januar 2011 av Knobin Lenke til kommentar
bas Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 Jeg har en bror som slet med samme problemet, ikke Bectherew, men utslett og sår på hendene. Han har fagbrev som bilmekniker, men tålte ikke oljen og andre kjemikalier som han var borti hele dagen, og måtte rett og slett slutte som bilmekaniker og tok heller jobb som bilselger i samme firma. Jeg tror dessverre det er lite du kan gjøre hvis hansker og annen generell beskyttelse ikke hjelper mot problemet ditt, da må du mest sannsynlig bare ta et valg om du vil fortsette eller ikke. Som andre nevnte her er det muligheter som selger, delelager, kundemottak etc. i bilbransjen hvis det er der man ønsker å være. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå