Jokkpokk Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 Nå om dagen driver jeg å eksperimenterer med nettsider som tilbyr online lagringsplass. Jeg gjør dette først og fremst fordi jeg ønsker et sted hvor jeg kan ta backup av filene mine, samt "arkivere" filer jeg ikke bruker så ofte. Jeg ønsker også å kunne ha tilgang på filene mine overalt. Den beste løsningen jeg har funnet så langt er egentlig mediafire, og jeg har i skrivende stund en "pro account" som i bunn og grunn tillater meg backup og lagring. Problemet er at mediafire sier i sin FAQ at de ikke oppfordrer folk til å bruke deres tjeneste som backup. Det virker også for meg som at mediafire er en tjeneste som tilbyr deling av filer fremfor ubegrenset lagringsplass i nettskyen. Jeg lurer på om dere har noen erfaringer om mediafire/mediafire pro? Finnes det bedre tjenester? Takk på forhånd! Lenke til kommentar
Warz Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 (endret) Megaupload er den beste. Har selv kjøpt meg lifetime membership for 200 euro og har så langt lastet opp 1,5 TB. Hastigheten = Maks Lagringsplass = Uendelig Lagringstid = For ALLTID (ingen krav om nedlasting) Pris = Meget billig Fetch = Ja ---- Når dette er sagt er det ingen av disse tjenestene som ene og alene bør brukes til backup. Jeg har selv konto hos flere slike tilbydere sånn at jeg tar sikker backup, hvis 1 side går ned har jeg andre hvor filene også ligger. Ville aldri tatt all egg in one basket, om det så være mediafire, megaupload eller andre. Har selv vurdert mediafire en gang, men det var noen punkter som gjorde at de falt svakt ut. Husker ikke hva det gjalt nå, men les for all del terms, faq osv nøye slik at du er sikker på at filene ikke blir slettes dersom de ikke lastes ned en gang hver 60ende dag eller lignende. Megaupload har vært lenge i denne businessen så jeg føler meg rimelig safe der. Har også brukt rapidshare, men den er lite brukbar til backup da det er mye begrensninger. Har også brukt megashares, denne er jo vel å bra (har lasta opp 1TB der) men jeg kan ikke anbefale den videre da de i praksis stjeler penger, har null support og er generelt sett ekstremt bugga. Jeg vurderer en nyere en nå, fileserve, som virker å være på nivået til megaupload, kanskje til og med bedre. Men med unntak av fileserve har jeg ikke sett noen på samme nivå som megaupload, og jeg har letet ganske mye. Endret 16. januar 2011 av Warz Lenke til kommentar
Jokkpokk Skrevet 16. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2011 Tror jeg prøver ut megaupload i såfall. De tar godt vare på filene selv om man ikke har lifetime membership? Tenkte heller å ta måned for måned frem til jeg har funnet en god tjeneste. Filer som jeg laster opp blir vel heller ikke umiddelbart tilgjengelig for alle andre? Lenke til kommentar
Warz Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 Ja, så lenge du har medlemsskap tar de godt vare på filene. Jeg var så fornøyd at jeg rett og slett tok meg lifetime sånn at jeg slipper å tenkte på betaling mer Filer som jeg laster opp blir vel heller ikke umiddelbart tilgjengelig for alle andre? Vel, det er ikke mulighet til å søke etter filer på megaupload. De blir jo tilgjengelig med en gang så teknisk sett er det mulig å gjette seg til koden, siden du får jo en URL som dette: megaupload.com/JD29KFWO og den id'en (JD29KFWO) kan jo i praksis gjettes, men det er vel omtrent 0% sannsynlighet for at det skjer.... Uansett, jeg pleier å zippe/rare alle filene mine og sette passord, men megaupload har også støtte for passord når du laster opp Lenke til kommentar
Jokkpokk Skrevet 16. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2011 Ikke så rent ulikt mediafire altså takk for informasjonen. tar en titt på megaupload. Lenke til kommentar
Jokkpokk Skrevet 18. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2011 Takk for forslaget vivastar, kommer til å ta en titt på rapidshare også Er det noen som vet hvorvidt filene på en mediafire pro konto blir slettet etter en viss periode? i deres FAQ står følgende: For MediaPro subscribers, your uploaded files will be stored forever as long as your MediaPro account is active. For free accounts, there is currently no time limit on how long uploaded files will be stored as long as you access your account (i.e. login to your account) and your files are being accessed (i.e. downloaded) on a regular basis. Every account is different and different accounts may become idle at different times. Our goal is to flush out users who are through using MediaFire and their data is collecting dust. As long as you access your account or your files on a regular basis you will not recieve inactivity warnings. Email notifications will be sent out prior to removing files from our servers for account inactivity. If you are a Mediafire free user and your files were deleted due to inactivity, they are deleted from all servers and cannot be retrieved. Slik jeg forstår første punkt i sitatet vil ikke mine filer bli slettet, men jeg syntes også å huske å ha lest at filer har blitt borte for noen brukere. Beklager at jeg graver litt ekstra i mediafire sine tjenester, men jeg gjør det siden jeg i bunn og grunn er fornøyd med tjenesten. Jeg syntes også at det ville vært fint med litt brukererfaringer rundt tjenesten ettersom det er tilsynelatende lite informasjon liggende på nett. Det er tydeligvis blandede følelser folk har om mediafire, men for meg virker det som mange av de negative erfaringene vedrørende tjenesten er grunnet sletting av filer på gratiskontoer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå