ScabbedAngel Skrevet 5. juli 2003 Del Skrevet 5. juli 2003 Har en Maxtor IDE 60GB disk og har nettopp investert i Seagate 160GB S-ATA disk. Får ikke installert S-ATA. Hovedkortet finner IDE disken, men ikke S-ATA'en. Hvordan får jeg installert disken? Noen som vet? Svar meg raskt!! Kan disse to diskene kjøres sammen? Jeg vil gjerne overføre all data jeg har på IDE disken til S-ATA'en. Noen som skjønner hva jeg mener? Det er så vidt jeg skjønner det selv... Lenke til kommentar
Eventh Skrevet 5. juli 2003 Del Skrevet 5. juli 2003 Støtter hovedkortet serial ATA-grensesnittet? Hvis ikke, kjøpt en sata-kontroller. Lenke til kommentar
ScabbedAngel Skrevet 5. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2003 Støtter hovedkortet serial ATA-grensesnittet? Hvis ikke, kjøpt en sata-kontroller. Joda. Det er et MSI KT4 Ultra, og det støtter S-ATA...får bare ikke installert den... Lenke til kommentar
Croyfer Skrevet 5. juli 2003 Del Skrevet 5. juli 2003 Sjekk på HK om det er en jumper du må flytte på for å Enable S-ATA. Sånn er det det ihvertfall på Asus-kortet mitt... Lenke til kommentar
Eventh Skrevet 5. juli 2003 Del Skrevet 5. juli 2003 Du har også enablet sata i bios? Lenke til kommentar
ScabbedAngel Skrevet 5. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2003 Du har også enablet sata i bios? Ja, har det. Den finner ikke disken. Lenke til kommentar
Ardie Skrevet 6. juli 2003 Del Skrevet 6. juli 2003 Du har sikkert gjort det, men jeg spør for det. Har du satt inn strømkontakten til harddisken som er koblet til S-ATA? Lenke til kommentar
damned Skrevet 6. juli 2003 Del Skrevet 6. juli 2003 en må bare innstalere softwaren til s-ata kontrollern. det må en hvertfall på mitt a7n8x kort Lenke til kommentar
ScabbedAngel Skrevet 6. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2003 Har gjort alt som forslagene deres går ut på... Kan problemet være at jeg har IDE disk, og at den da ikke vil finne S-ATA'n siden OS ligger på IDE'n? Kan man i det hele tatt kjøre disse to diskene sammen? Lenke til kommentar
Anubis Skrevet 6. juli 2003 Del Skrevet 6. juli 2003 ja det skal ikke være noe problem å kjøre dem sammen. sjekk i manualen til hovedkortet ditt for fremgangsmåte med å kople til og sette opp sata disker. Lenke til kommentar
Belzbub Skrevet 6. juli 2003 Del Skrevet 6. juli 2003 Du må installere SATA driverne, jeg har et A7V8X og hadde samme problemet, driverne der var promise Fast Track. Den må installeres som en IDERAID controller når du skal installere windows (F8 tror jeg). Lenke til kommentar
Maxopp Skrevet 6. juli 2003 Del Skrevet 6. juli 2003 På Asus kortene må du også gå inn i oppsetet på (raid) s-ata kontrolleren (gjøres under oppstart)og sette den opp med speiling eller stripping selv om du har bare en disk. Mulig du må gjøre det samme. Lenke til kommentar
NeoGeo Skrevet 6. juli 2003 Del Skrevet 6. juli 2003 Du må enable raid 0 og innstalere driverere som sikkert følger med hovedkortet. Hvis du skal innstalere XP fra scrach legg mappen med drivere på en diskertt og trykk F6 når installasjonen starter. (Tror det var F6, det står noe som: Trykk F6 for og innstalerer Raid drivere) Det pleier for øvrig og være med en readme fil med driverene. Lykke til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå