MilKman' Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Nå har jeg ikke lest så mye her, men hovedgrunnen til at Krekar ikke blir sendt ut av Norge er vel at han har en aldri så stor bounty å hodet sitt der han kommer fra? Lenke til kommentar
Step_up Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 nei. Landet ja, hans hjemsted nei. Er det inngangen til selve landet du mener, så er prisen livet. Hvis jeg ikke har glemt noe, så er han vel en helt der han kommer fra... Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Jeg trodde det å sø martyrdøden var det helt store i hin kretser.Masse skjeggete jomsfruer skal han visst også få da. Det er det de forteller de hjernevaskede 18-åringene som ofrer livet sitt for saken, men jeg kan love deg at gromkarer som Krekar og bin Laden ikke er interessert i å dø en martyrdød. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Mtp 9/11 og rikets sikkerhet så vil jeg tvert i mot si at det er ett meget lurt utgangspunkt å unngå at en slik situasjon kan oppstå. Vi øker nok ikke terrortrusselen ved å kaste ut Krekar i noen særlig grad. Samtidig tror jeg ærlig talt ikke at Krekar er noen egentlig trussel mot rikets sikkerhet, han følges og overvåkes nok såpass godt av våre egne sikkerhetstjenester, som PST, at det vil være mer eller mindre umulig for ham å gjøre noe utover det verbale. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Hvorfor plukker de alltid ut det værste bildet? Fordi det er Krekar. Krekar er ikke den mest populære karakteren i norsk presse, han er trolig enda mindre populær hos f.eks. Dagbladet enn selveste Per Sandberg. Ja, er åpenbart at Krekar er fritt vilt og at media i den sammenhengen desverre kaster sedvanlig etikk overbord. Begynner å nærme seg en skamplett spør dere meg. Krekar havnet for noen år siden sågar i fengsel pga. feilaktig (eller løgnaktig om man vil) fremstilling i media. Dagen etter at NRK sendte et redigert innslag av et intervju Krekar hadde gitt til Nederlandsk fjernsyn, ble han varetektsfengslet. Dog når dommerne i ankesaken senere fikk se originalintervjuet, så innså de at Krekar var helt biased fremstillt, og løslot ham. ""Borgarting Lagmannsrett retter kritikk mot måten NRK klippet intervjuet som nederlandsk tv gjorde med mullah Krekar, skriver Aftenposten. Retten mener det klippede intervjuet var en viktig grunn til at Krekar ble varetektsfengslet."" http://www.journalisten.no/node/9886 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå