solsvik2 Skrevet 2. februar 2011 Del Skrevet 2. februar 2011 Hehe jeg ringte inn til vpv, og fikk sesjon dagen etter! Da blir det SBBN på meg i august! Heftig, grattis! Lenke til kommentar
spo0keii Skrevet 2. februar 2011 Del Skrevet 2. februar 2011 Hehe jeg ringte inn til vpv, og fikk sesjon dagen etter! Da blir det SBBN på meg i august! Heftig, grattis! Gleder meg til et konge år Hvor har du kommet inn btw? Lenke til kommentar
douchebag Skrevet 2. februar 2011 Del Skrevet 2. februar 2011 Har de fremdeles ikke begynt med fysiske tester på sesjon? Hørte noe om det her om dagen på skolen, usikker på om det er løse rykter. Lenke til kommentar
solsvik2 Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 Hehe jeg ringte inn til vpv, og fikk sesjon dagen etter! Da blir det SBBN på meg i august! Heftig, grattis! Gleder meg til et konge år Hvor har du kommet inn btw? Måtte sende inn noen medisinske dokumenter for å få helseprofilen min klar Får vite i løpet av 2 uker ca! Håper på GSV, 2. bat eller Sanitetsbataljonen Har de fremdeles ikke begynt med fysiske tester på sesjon? Hørte noe om det her om dagen på skolen, usikker på om det er løse rykter. Nope, kun AE-Test og sjekk av helsa og moralen din. Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 Hele skoleåret 2010-11 ja. Håper at det fortsatt er muligheter for å komme i de mest populære avdelingene som Panser, GSV, Sjøforsvaret i juli. En kompis fikk kun velge mellom ArtBn i januar, HMKG, Luftforsvaret, Sjøforsvaret eller IngBN i august/januar forrige torsdag. GSV er full i august. Var på sesjon for ikkje så lenge sidan, og då sa offiseren at det var fullt. For min del, om eg ikkje kjem vidare på befalskulen, så stiller eg som ein av dei fyrste til å ta GSV plassen til ein som evt. kjem inn på befal. Luftforsvaret var ikkje fullt då eg var inn til sesjon, er iallfall der eg får fyrstegongstjeneste om eg verken skulle komme vidare på befal, eller komme i GSV. Trur luftforsvaret er ein fin plass for fyrstegongstjeneste iallfall. Lenke til kommentar
spo0keii Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 Grensejeger GSV er fullt i sommer. G-jeger GSV var førstevalget mitt men siden innrykket ikke var før til vinteren valgte jeg å gå for samband. Når jeg var på sesjon (2uker siden) Var det også fult på panser frem til sommeren 2012. Lange ventelister må mye forskjellig dessverre. Lenke til kommentar
Pleya Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 Jeg har fortsatt ikke fått vite når jeg skal på sesjon del 2, så jeg stiller vel svakest når det gjelder valg av avdeling :( Kjedelig!!! Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 5. februar 2011 Del Skrevet 5. februar 2011 Ja det gjer du desverre. Kanskje ikkje sikkert du blir innkalt til sesjon del2 i det heile. Lenke til kommentar
Pleya Skrevet 5. februar 2011 Del Skrevet 5. februar 2011 Ja det gjer du desverre. Kanskje ikkje sikkert du blir innkalt til sesjon del2 i det heile. at jeg skal på sesjon del 2 er det jo ingen tvil om, men blir sikkert snakk om "tvangsplassering" om jeg blir tjenestedyktig Lenke til kommentar
Zimmerh Skrevet 6. februar 2011 Del Skrevet 6. februar 2011 I luftforsvaret kan du søke deg inn her. http://no.wikipedia.org/wiki/Basesett_2 NIS/samband/ingeniør troppen har innrykk i juli og august kontigenten vis jeg ikke har helt feil. Hundefører har innrykk nå i mars 2011 januar 2012 september 2012 osv. Men hundefører blir også sendt til bodø og ørlandet i de andre innrykkene altså man kan bli hundefører i alle innrykkene i luft men på rygge er du på mer øvelser som er lagd for hund, i de andre basene blir man mer en streif tropp som hjelper vakta på basen. Ingeniør skal f.eks til USA i løpet av våren, hund skulle til tyskland hadde det ikke vært for noen admin greier som ikke kom i orden. Og NIS drar jo mange steder på øvelser så luft selv om det ikke er så kjent som panser og GSV osv. Det beste er vel at i luft føles det ikke helt som i hæren det er mer avslappet forhold til regler( uten at det går på sikkerheten mer slikt som klær og luer f.eks), spesielt etter rekrutten, men vær obs på at i samband,NIS og hund er det mye farting fram og tilbake. Lenke til kommentar
spo0keii Skrevet 6. februar 2011 Del Skrevet 6. februar 2011 Jeg har fortsatt ikke fått vite når jeg skal på sesjon del 2, så jeg stiller vel svakest når det gjelder valg av avdeling :( Kjedelig!!! Gjør som meg, og ring inn til vernepliktsverket og spørr om du kan komme på sesjon. Jeg fikk dagen etter. Lenke til kommentar
Folkehelse Skrevet 16. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2011 Heihei, fikk endelig innkalling til sesjon i dag (yay1), etter masse, masse masing. Anyways, jeg fikk en diger konvolutt med masse ark jeg må fylle ut. Først tenkte jeg at ok, greit, np, men så spurte jeg noen kompiser om de og måtte fylle ut en hel haug med ark. Men det måtte de altså ikke. Personopplysningsblankett er det visst, svarte jeg ikke på dette på sesjon del 1? Flere som har fått det? ~confused Lenke til kommentar
logaritmemannen Skrevet 22. mars 2011 Del Skrevet 22. mars 2011 Venter fortsatt på innkalling til sesjon del 2... Pleier det å ta så lang tid? Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 22. mars 2011 Del Skrevet 22. mars 2011 Trudde dei var ferdig med alle for lenge sidan? Eg var seint ute og hadde i slutten av Januar... Har du prøvd å ringe å spørre? Til dei som har vore på sesjon: Var det nokon av dikkon som blei anbefalt av offiseren som intervjua dikkon? Altså at han la til ein ekstra kommentar der h*n sa dei hadde fått eit godt inntrykk av deg? Lenke til kommentar
Fadeless Skrevet 22. mars 2011 Del Skrevet 22. mars 2011 Jeg skal på sesjon neste uke, så de er nok ikke ferdig enda Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå