Ron Burgundy Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 (Hvis denne er feilpostet håper jeg moderator kan flytte den til riktig sted) Som mange andre har jeg tusenvis av bilder siden mitt første digitalkamera. Til nå har heg sortert bildene i mapper a la: 2011-01 for januar'11 og bakover. Men det blir fort rotete med mange bilder av spesielle happenings, selv om disse ligger i undermapper. Spesielt med navn som DSC0001, P00001, Foto0001, PB000001 osv. Finnes det noe software som kan rename basert på hvilken mappe de ligger i i tillegg til evt exif/eller fra 1 til x i måneden? Grunnen til at det ikke bare kan renames på exif er at den er feil på en del bilder... Lenke til kommentar
kentroan Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 Vet ikke om programmen kan endre namnet på bildene men du kan da prøve "picasa" der kan du lett få bedre kontroll på bildene dine og du kan lagge til et namn til et ansikt. I tilleg kan du trykke av hvor du har tatt bildene dine. Ganske bra. Lenke til kommentar
Ron Burgundy Skrevet 16. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2011 Har prøvd picasa Liker å styre alt manuelt med stålkontroll, og foretrekker på mange måter faststone mage viewer! Skal utforske litt selv med renameren til faststone, men er interessert i å høre om andres (positive) erfaringer med dette eller andre renaming software. (Jada, har backup osv så kan utforske selv, men dog!) Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 Her har du en tilsvarende post som omhandler samme problem. Lenke til kommentar
Ron Burgundy Skrevet 17. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2011 Var ikke helt slik jeg tenkte. Men så fremt EXIF stemmer virker den innebygd i faststone perfekt, så får jeg heler ta jobben med de som har feil EXIF manuelt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå