Skogslik Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 Hei! Jeg tok i høst fagbrev innen faget: IKT servicefag. Det jeg lurer på er om dette er et yrke som er veldig vanskelig og gå jobb i? Er uten jobb nå, men det største ønske nå er og komme i jobb, og da innen dette faget. Lenke til kommentar
m4rv Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 Hei! Jeg tok i høst fagbrev innen faget: IKT servicefag. Det jeg lurer på er om dette er et yrke som er veldig vanskelig og gå jobb i? Er uten jobb nå, men det største ønske nå er og komme i jobb, og da innen dette faget. Er mange It-stillinger ute. Har du registrert deg hos bemanningsbyråer? Slik som xtra,adecco,proficce osv? Kan være en god start. Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 16. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2011 Det har jeg ikke, takk for tipset! Skal gjøre det! Lenke til kommentar
m4rv Skrevet 17. januar 2011 Del Skrevet 17. januar 2011 Det har jeg ikke, takk for tipset! Skal gjøre det! Gjør det, så ordner det seg nok Lenke til kommentar
Xprez Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 Vel det er et hardt marked og kun med fagbrevet så er det ikke lett å få seg jobb innenfor IT nå om dagen siden fagbrevet er ikke så fryktelig mye verdt der ute, om du er motivert for det så ville jeg egentlig anbefale å vurdere høyskole, skal selv gå påbygning og høyskole når jeg er ferdig til høsten. Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 19. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2011 Hvor mange år er det? Er egentlig ikke så veldig gira på mer skole :/ Lenke til kommentar
Xprez Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 Hvor mange år er det? Er egentlig ikke så veldig gira på mer skole :/ Vel blir jo opp til deg men kjenner flere som ikke gadd å studere videre etter fagbrevet å di jobber ikke innenfor IT nå, du må jo også tenke på hva du vil gjøre innenfor IT i fremtiden. Vel det er 2 valg, du har Y-veien som vil si at du kommer inn på høyskole kun med fagbrevet så er det opp til deg om du vil gå for bachelor (3 år) eller master grad (5 år). Men etter som jeg forstår så er det litt begrenset hva og hvor du kan studere via y-veien. Så har du den vanelige veien, påbygning med fordypning i realfagene så er det opp til deg om du vil gå for bachelor (3 år) eller master grad (5 år). Lenke til kommentar
norgi Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 Så det er nesten nødvendig å tar vidre utdanning etter en har fagbrev? Det var lit skuffene å lese siden jeg hadde tenkt å går denne veien, og ikke i hele tatt har løst på enda flere år med skole. Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 19. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2011 Tror nok ikke det blir flere år på meg. Da får jeg heller se om jeg får en It jobb engang, men tar det ikke så tungt om jeg jobber med noe annet. Lenke til kommentar
Sickmyduck Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Jeg vil si at fagbrev holder for vanlige driftsjobber. Personlig har jeg normalt IKT-Driftsoperatør fagbrev, og jeg fikk jobb via et vikarbyrå som igjen resulterte i fast jobb etter 3 mnd. Fra før har jeg riktignok en del jobberfaring fra jeg var 15 frem til fylte 21 i butikker og vanlige sommerjobber med mer. Litt jobberfaring er nyttig, selv om det er fra en butikk, det gir et innblikk i hvordan du er som en medarbeider. Det spørs såklart hva du sikter deg mot, men søk på det som er av Driftskonsulent og Driftstekniker samt Driftsoperatør jobber. Registrer deg hos flere vikarbyråer for å få litt arbeidserfaring i IT-Jobber, selv om det er som vikar. Vikariater blir fort til faste stillinger om du er ordentlig under vikariatet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå