KoKo_ Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 Satser på at dette går under "oppvaskmaskin-teknologi" Jeg har en standard oppvaskmaskin i to etasjer med roterende vannspruter under nedre og øvre korg. Problemet er at det som ligger i øvre korg (for det meste glass og annet som ikke er veldig skittent), ikke blir rent. Blir faktisk i blant mer skittent (får vel skitten fra noe av det som ligger under). Vannsprutevifta under øverste kurv har fritt "spillerom", men noe er feil et sted. Hva kan jeg gjøre for å feilsøke og finne ut hvorfor øvre hylle ikke blir ren (og fikse)? Lenke til kommentar
skrekk Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 Tetter den øverste kurven ordentlig mot der vannet kommer ut oppe? Ellers kommer det jo ikke vann inn i den øverste sprutern. Enten fra bakveggen eller et rør som går oppover bakveggen. Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 17. januar 2011 Del Skrevet 17. januar 2011 Ja, øvre kurv må på noen maskiner trykkes inn til man hører og føler at røret til rotoren klikker på plass. Slurver man, blir det i øvre kurv gjerne mer møkkete enn før vask. (Oppvaskmaskiner er egentlig noe dritt. Å vaske opp for hånd er vel så greit om man bruker tre minutter etter hvert måltid, heller enn å samle ei uke og bruke en time på jobben.) Lenke til kommentar
KoKo_ Skrevet 17. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2011 Hei, takk for forslag, men jeg har dessverre (for meg) presset øvre kurv så langt inn som mulig før jeg lukker døren. (Oppvask for hånd er ikke aktuelt! ) Lenke til kommentar
Lufthode Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 Har du tatt ut kurven, og sjekket at det ikke ligger noe enten nedi løpet ned til øverste vaskearm..(mindre trolig), og at dysene på vaskearmen ikke er tilstoppet? Lenke til kommentar
srbz Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 (endret) Tips: Her i byen (ihvertfall) er det mange serviceverksteder som utfører hjemmeservice på store hvitevarer. Har du kvittering, finn ut hvilke verksteder som evt. håndterer slikt og gi dem et ring. Eller spør hos forhandler. edit: gitt at oppvaskmaskinen er innenfor reklamasjonstid (fem år) selvsagt Endret 18. januar 2011 av srbz Lenke til kommentar
PerB Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 Alle servicefirmaer utfører service. Evt. 5-års reklamasjonstid har bare betydning for hvem som tar regningen. Hvis det er bruksfeil over tid, manglende renhold e.l. så får TS regningen (som sikkert er lavere enn å å kjøpe ny maskin). Lenke til kommentar
Boombaby4275 Skrevet 14. februar 2011 Del Skrevet 14. februar 2011 Noen som har erfaring med at vannslangen inn til oppvaskmaskinen er for kort? Min er ca 13 cm for kort til å nå krana, oppdaget ikke dette før etter at maskinen var i hus. Er det i det hele tatt mulig å finne lengre slanger til oppvaskmaskiner? Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 14. februar 2011 Del Skrevet 14. februar 2011 13 cm? Da skulle denne være lang nok å skjøte på med. Merk at du må ha en overgang (30-9494) fra 3/4" til 1/2" mellom slangene, og sannsynligvis en motsatt vei (30-9497) fra 1/2" til 3/4" mellom slangen og krana (kommer an på hvordan det ser ut), samt noen pakninger i 1/2" & 3/4". Lenke til kommentar
Boombaby4275 Skrevet 15. februar 2011 Del Skrevet 15. februar 2011 Takk, det var egentlig det jeg regnet med. Tror ikke jeg tør å ordne det selv, men nå har jeg i hvertfall en oversikt over det jeg trenger:) Tusen Takk:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå