runela Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 Tenkte jeg skulle hive meg i gang med og legge flis i yttergangen ut over våren og få varmekabel lagt under. Er elektriker så varmekablene er ikke noe problem og få lagt. Men hvordan burde jeg gå fram for og legge nytt gulv og legge fliser.. Bare skjære opp gammelt gulvbelegg og se hva som er under Men så hva? Har aldri gjord dette før Men får det sikkert til Lenke til kommentar
LtdEdFred Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 Avhengig av hvor høyt du har opp til dørkarmer må du se om du evt må pigge opp gulvet for at du skal få plass til sement + fliser. Går dette bra slipper du mye jobb og du må bare støvsuge under det gamle gulvbelegget, prime det, legge ut hønsenetting som du så stripser varmekabelen fast til. Så er det bare å pøse på med sementen og legge fliser. Lenke til kommentar
Havlet Skrevet 6. oktober 2011 Del Skrevet 6. oktober 2011 (endret) Holder også på å planlegge fliser i yttergang. Det må jo nødvendigvis bli en god del vekt på gulvet med støpen og flisene. Noen som vet hvilket krav de er til underlaget for å ha bære evne til å tåle vekta? Hvilken dimensjon på bjelkene, avstanden mellom de og lignende? Lurer også litt på type støp og behov for armering. Er det slik at man ikke trenger armering dersom man bruker fiberarmert termomasse? Har den nok bæreevne i seg selv til at armering er unødvendig? Endret 6. oktober 2011 av Havlet Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 Hvis golvet er solid og plant er det unødvendig med armering. Har du svikt i golvet bør du vurdere å legge i litt armering. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå