boza Skrevet 5. juli 2003 Del Skrevet 5. juli 2003 Får denne feilmeldingen under install av første cd i RH 9 Shrike. Noen som vet hvorfor? Hva som kan gjøres? Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 5. juli 2003 Del Skrevet 5. juli 2003 Får denne feilmeldingen under install av første cd i RH 9 Shrike.Noen som vet hvorfor? Hva som kan gjøres? Feil på CD-en? Sjekk... Lenke til kommentar
boza Skrevet 5. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2003 Takk for tips AMDfan, men jeg har nå brent CD1 5 ganger med 2 forskjellige typer cdr plater merke. TDK og CD Line, begge får feilmelding under install og vil ikke fortsette, RH9 er lastet ned fra Linuxiso.org og kom ned som .rar, da jeg åpner Nero så trykker jeg fil og brenn image, som jeg igjen da peker til den nedlastede filen som automatisk blir brent. Gjør jeg no feil? Kan den nedlastede ISO'n/distron være korrupt? (mest sannsynlig?) Lenke til kommentar
henriksern Skrevet 5. juli 2003 Del Skrevet 5. juli 2003 jeg er 99% sikker på at det er korrupte iso`er.. hadde samme problemet jeg og.. Lenke til kommentar
boza Skrevet 5. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2003 Må jeg laste ned på nytt da? Forøvrig vil jeg tilføye at maskinen jeg innstallerer på er P2 400 mhz 300 ettellerannet RAM, 10Gb hd. har det noe med saken å gjøre? Lenke til kommentar
boza Skrevet 6. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2003 Har nå prøvd å brenne 10 ganger og jeg får litt forskjellig feil innimellom her.. Når jeg brenner så lar jeg Nero åpne .rar pakken selv og brenner den, jeg peker ikke direkte til en image fil i .rar pakken, er det feil måte å brenne på ? Lenke til kommentar
MarcelSB Skrevet 6. juli 2003 Del Skrevet 6. juli 2003 .rar? :o Filene du laster ned er .iso'er som er cd-images. Last ned de tre første filene du finner her Disse skal brennes som image. Med nero gjør du dette via File->Burn Image :wink: MarcelSB Lenke til kommentar
boza Skrevet 6. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2003 Hei MarcelSB I skrivende stund så sitter jeg på en Windows maskin med en 400Mhz bak meg med halvveis RH installasjon, som skriker etter å få et os innabords =). Iogmed at jeg sitter på en win maskin så vises/kommer distroene ned som winRAR fil. WinRAR er nesten det samme som Winzip et pakkeprogram. Hvordan ellers skulle de kommet ned? Eller altså skulle jeg egentlig bare fått ned 1 fil? Altså en .img fil som inneholder hele OS'et? Når jeg pakker ut WinRAR pakken så får jeg masse filer, men egentlig finner jeg ingen hoved Red Hat.img fil lixom.... Lenke til kommentar
MarcelSB Skrevet 6. juli 2003 Del Skrevet 6. juli 2003 ehhm, .iso er ingen pakkefil selv om det kan åpnes med WinRAR. .iso er et image i seg selv, den inneholder ikke noen flere images. Selve .iso fila skal brennes som et image med nero (eller et annet branneprogram) og skal ikke åpnes i WinRAR. MarcelSB Lenke til kommentar
boza Skrevet 6. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2003 Jeg skjønner hva du menerMarcelSB, men i explorer så vises imaget som et Winrar archive, men samma det, Nero ser det som en image fil og jeg får brent den, og jeg får begynne med installeringa, men jeg kommer halvveis i install av cd1 da stopper det opp på specs osv, og jeg kommer ikke lengre, og jeg har lastet ned samma Distroen 3 ganger fra Linuxiso.org... Nå brenner jeg i skrivende stund Mandrake, og prøver den ... Takk for hjelp ialefall... Lenke til kommentar
boza Skrevet 6. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2003 Mandrake funka heller ikke...stopper opp helt istarten med no RAMdisk ettellerannet feil ... antageligvis siden jeg har gammelt system og mandrake var en i586? Lenke til kommentar
boza Skrevet 7. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2003 Nå har jeg tilmed lånt meg en P3, 1 Ghz maskin med hjem og får opp akkurat samme feilmelding med begge to... Da laster vi ned igjen, og igjen og igjen og igjen,...=), Glad jeg ikke har Telenor quota... Lenke til kommentar
|okk^ay Skrevet 7. juli 2003 Del Skrevet 7. juli 2003 Du skal ikke bruke winrar til noen ting. Winrar har mulighet for å extracte ISO-filer, men det skal du ikke gjøre. Lenke til kommentar
boza Skrevet 8. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2003 Jeg bruker ikke winrar til noen ting med tanke på Linux install, det er bare det at .iso filene blir vist som winrar archive og jeg får brent dem og begynt install. Men nå har jeg fjernet winrar og da fikk jeg .img fil med Windows ikon på altså, en ukjent fil for win, men det samme skjedde halvveis under install av cd1 på begge maskiner igjen. Da laster jeg ned distroen fra ftp.uninett som MarcelSB sier, for nå har jeg lastet ned 3 ganger fra linuxiso.org og antageligvis fått dem korrupte alle 3... "Uflaks sa Severin Suveren" Lenke til kommentar
DummeGaas Skrevet 8. juli 2003 Del Skrevet 8. juli 2003 Du har vel ikke brukt norsk som installasjonsspråk? Lenke til kommentar
[PaaL] Skrevet 8. juli 2003 Del Skrevet 8. juli 2003 Jeg får også denne feilmeldingen om jeg velger norsk som instalajonsspråk.. bare velg engelsk der.. så funker det.. Lenke til kommentar
boza Skrevet 8. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2003 nei, engelsk all the way.... Lenke til kommentar
boza Skrevet 9. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2003 Siden jeg nå har "sløsa" bort 15 stykk cd'r på 3 forskjellig nedlastnings steder, og ikke fikk installert RH9.0 og mandrake, mistenker Nero for å ødelegge imaget, så joina jeg hw.no/linux irc kanalen og |okk^ay tilbød seg å sende de 3 cd'ne i posten, dette er god spirit av Linux folk, og jeg venter spent på å få inn dette=) Dette er et lite innlegg i hvordan Linux kulturen fungerer, noe som varmer hjertet! Bra hw.no/Linux! Thumbs up *Prøver å bumpe denne opp litt* =) Lenke til kommentar
boza Skrevet 11. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2003 TAKK |okk^ay !!!! Sitter nå på en Mandrake maskin, detta er fantastisk!!!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå