Gå til innhold

Skal kjøpe pc (20.000kr)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fruitdealer. En i5-2500k / i7-2600k vil yte bedre i de aller fleste spill enn en 980x. http://www.overclockersclub.com/reviews/intel_corei7_2600k_and_corei5_2500k/11.htm

Du kan da naturligvis ikke gå for noen av hovedkortene du linket til i første post, de er på forskjellige sockets.

Hvorfor trenger du HX 1000W? Kommer an på valg av grafikkort. Jeg personlig hadde gått for et GTX 580 med ditt budsjett. Med ett grafikkort så vil en 750W holde i lange baner.

Jeg er enig med det du skriver, men selv ville jeg valgt en større psu for å være fremtidsrettet. Pluss at en "overdimensjonert" strømforsyning av rett type ikke vil produsere like mye viftestøy som en som prøver å levere max.

Er vel heller ikke noe poeng å kjøpe et HK med CFX når man planlegger et nvidia kort? Hvorfor ikke la muligheten for SLI stå åpen?

I tillegg ville jeg ha valgt et HK med EFI-bios. Smakssak. :ph34r:

Endret av VinterUlv
Lenke til kommentar

Slippe tanken på om pc'en klarer spillet eller ikke :new_woot:

Når det er sagt holder det med 2 gpu'er hvis du skal ha 1 skjerm.

Jeg ville selv gått for ett highend P67 kort + 6970 CFX, slengt på vannkjøling på CPU og GPU og eventuelt gått for eyefinity.

Lenke til kommentar

Jeg ville spart inn mye penger her. Jeg foreslår 2500K, et greit skjermkort (>2500 kr) et greit P67-HK med god støtte for CF/SLI og 8 GB med god RAM, så kjøper du deg et stillegående kabinett, uten masse lys og dritt, 2 TB WD Green, og en god skjerm med IPS-panel. Så foreslår jeg en modulær Corsair 750 W strømforsyning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...