Kaptein Snus Skrevet 16. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 16. januar 2011 Heisann! Har nå ødelagt 4 Koss PortaPro hodetelefoner og livsgarantien er jo en dårlig spøk, så tenkte at nå er det på tide at jeg fikser sjæl i stedet for å kjøpe nytt hele tiden. Det er samme feilen hver gang, nemlig at det er dårlig kontakt mellom minijacken og ledningene. Tenkte det burde være mulig å kjøpe en ny minijack for å bytte ut den gamle. Tenkte å leke meg litt med elektronikk siden det ikke er noe farlig om det går rett vest Lurte da på hva slags utstyr man trenger for å bytte en minijack? Vet ikke om det er riktig kategori, men bare å flytte den. Takker for svar! Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 16. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 16. januar 2011 Det å bytte kun en minijack-plugg er en operasjon i å kutte kabelen og avmantle leder og lodde lederene fast på den nye pluggen. MEN siden du har klart å havarere fire plugger så vil jeg heller anbefale at du ser på bruken av utstyret. Pass på at avspilleren sitter stødig og at du ikke får knekk og rykk i kabelen da det sannsynligvis er grunnårsaken til feilen. Hvis du bytter plugg og fortsetter å knekke/rykke på den så vil den også ryke. Det kan også være en utfordring å få avmantlingen og loddingen ordentlig uten å lage crosstalk i pluggen. Men det du trenger er loddebolt, loddetinn og verktøy for avmantling av kabelen. Lenke til kommentar
Kaptein Snus Skrevet 16. januar 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 16. januar 2011 Er jo et veldig kjent problem med Koss PortaPro at ledningen blir fort ødelagt. Nå har ikke jeg ødelagt 4 stk i 2010, det er snakk om flere år Men takk for listen! Skal prøve meg på dette Lenke til kommentar
Quote Skrevet 16. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 16. januar 2011 Skal ikke være så vanskelig. Her kom jeg over en guide: http://www.explainthatstuff.com/howtorepairheadphones.html Finner flere dersom en bare søker litt Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 16. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 16. januar 2011 PortaPro har lakkerte ledninger, så du må fjerne lakken med varme eller skrape det av for å få kontakt. Loddebolt fungerer greit, varmluftpistol endå betre. Eit tips er vel kanskje å vurdere andre sett enn PortaPro. 1 Lenke til kommentar
Quote Skrevet 16. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 16. januar 2011 Må si meg enig med Zeph - på tide å vurdere noe annet enn PortaPro. Finner mye som er mer robust, og som gir bedre lyd. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 16. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 16. januar 2011 PortaPro har lakkerte ledninger, så du må fjerne lakken med varme eller skrape det av for å få kontakt. Loddebolt fungerer greit, varmluftpistol endå betre. Lighter... Bare slukk dem med en gang om de skulle begynne å brenne selv, ellers blir de sprøe. Lenke til kommentar
Kaptein Snus Skrevet 16. januar 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 16. januar 2011 Skal ikke være så vanskelig. Her kom jeg over en guide: http://www.explainthatstuff.com/howtorepairheadphones.html Finner flere dersom en bare søker litt Thanks! PortaPro har lakkerte ledninger, så du må fjerne lakken med varme eller skrape det av for å få kontakt. Loddebolt fungerer greit, varmluftpistol endå betre. Eit tips er vel kanskje å vurdere andre sett enn PortaPro. Hmm.. Takk, det hadde jeg ikke overhode tenkt på Ja, tenkte å kjøpe et annet merke nå ^^ Dette prosjektet gjør jeg bare fordi jeg er litt interessert i elektronikk Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 16. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 16. januar 2011 Det er greit å kunne fikse sånt sjølv ja, heilt enig der. http://gorn.ch/archive/2008/02/22/replasc-koss-portapro-plug.html Lighter vil fungere fint. Lenke til kommentar
martin808 Skrevet 16. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 16. januar 2011 Hvorfor benytter du deg ikke av livstidsgarantien? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 16. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 16. januar 2011 (endret) Hvorfor benytter du deg ikke av livstidsgarantien? Derfor: Garantien dekker: Utbedring av feil som oppstår ved normal bruk av produktet i hele produktets levetid. Garantien dekker ikke: Frakt til/fra verksted Utbedring av feil som har oppstått ved unormal bruk. herunder typsike feil som: Brukket bøyle Røket ledning Fjerning av fremmedlegemer fra elementer (for eksempel fjerning av hårstrå) Skifte av øreputer Sprengte elementer Det er ikkje tvil om at pluggane på Porta Pro er av dårleg kvalitet, men det er vanskeleg å bevise at settet ikkje har blitt utsatt for unormal bruk. Endret 16. januar 2011 av Zeph Lenke til kommentar
martin808 Skrevet 16. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 16. januar 2011 (endret) Hvorfor benytter du deg ikke av livstidsgarantien? Derfor: Garantien dekker: Utbedring av feil som oppstår ved normal bruk av produktet i hele produktets levetid. Garantien dekker ikke: Frakt til/fra verksted Utbedring av feil som har oppstått ved unormal bruk. herunder typsike feil som: Brukket bøyle Røket ledning Fjerning av fremmedlegemer fra elementer (for eksempel fjerning av hårstrå) Skifte av øreputer Sprengte elementer Det er ikkje tvil om at pluggane på Porta Pro er av dårleg kvalitet, men det er vanskeleg å bevise at settet ikkje har blitt utsatt for unormal bruk. Når jeg leverte mine hos Spaceworld hadde dem bøyler på lager, Dette var ikke min feil så de tok de inn. Fikk nye etter en uke i postkassa. Slitasje på ledning/plug er jo normalt bruk det da. Endret 16. januar 2011 av martin808 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå