Gå til innhold

Melkesjokolade liker - liker ikke?

G

47 stemmer

1. 1. Hva liker du av biter i godteposene?

• Liker ikke sjokolade i godteposene
    • For lite melkesjokolade i godteposene
    • For mye melkesjokolade i godteposene
    • Jeg spiser hva det måtte være av innhold i godteposen
    • Jeg spiser aldri snop, godterier, søtsaker

Anbefalte innlegg

Melkesjokolade er for småunger, det er min mening.

I de fleste godteposer er det for mange biter melkesjokolade. Jeg liker best en blanding av alle de andre bitene. For min del kunne de fjernet melkesjokoladen helt. Men da ville det kanskje vært enkelte barn som ville sutret litt.

Melkesjokolade inneholder masse melkepulver og sukker. Æsj!

Personlig foretrekker jeg Minde sine sjokoladegodteposer. De smaker bedre enn de andre merkene. Spesiellt de mørke moccaplettene scorer Minde poeng for. Nå i etterjulstider, kommer posene på tilbud. Sjokoladebiter med nøtter, skum (sjokolademus / bananer), gele, marsipan med flere, er velkomne innslag.

Melkesjokoladeinnslaget burde ligger på under 10%. :love:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Jeg spiser det som smaker best og som ikke koster skjorta.

Spiste mye Freia som guttunge jeg. I Norge har vi Freia, Minde, Nidar i alfabetisk, pluss noen andre (Hval ..)

Det går mye i sjokoladeplater, men mest i kokesjokolade, da det er sunnere, og som regel smaker greit nok (med noen unntak).

Minde scorer bra hos meg på sjokoladeposer (lørdags-, fest-, "med flere"-anledninger). Jeg driter egentlig i sjokoladefabrikken, og fokuserer på sjokoladen. Så Minde må holde kvaliteten for å bli sittende.

Lenke til kommentar

Jeg er i hvertfall helt uenig med TS. Jeg kan ikke fordra mørk sjokolade, og sjokoladene i Minde-posene har alltid den samme tørre, sure smaken, uansett hva slags sjokolade det egentlig er.

Jeg liker melkesjokolade svært godt. Men det kan bli litt ensformig hvis man ikke f.eks har noe chips til (ostepop :love: ) Alene liker jeg godt kombisjokolader, da spesielt Walthers Mandeler (!), Crispo, Kvikklunsj og firkløver ...

Lenke til kommentar

Freia har tilsatt for mye sukker i enkelte av sine sjokoladeplate-nykomlinger. Sukker selger sikkert bra til barn og enkelte voksne.

Så der er den klassiske Freia melkesjokoladen bedre. Men da foretrekker jeg samme stoffet bare med nøtter, som firkløver og helnøtt.

Men har dere smakt sjokolade fra alpene, mørk sjokolade i kombinasjoner med nøtter. Det er ganske digg.

Ellers har jeg lite sans for melkepulver-overdose som en finner i Cadbury når en ferier i f.eks. Storbritannia. Da er norsk melkesjokolade noen hakk bedre på smak, når en først skal diskutere litt om melkesjokoladen.

Endret av G
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...