rsun Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 (endret) Jeg har fått et merkelig problem med lyden på pc'en, det gjelder både når jeg kjører winamp, nett-tv og spill, og det er det samme problemet på alle. Det skjer en forvrengning i lyden (det er ganske ofte, men tilfeldig), som gjør at både lyd og bilde (på nett-tv) går saktere. Denne forvrengningen er forstyrrende på selve lydkvaliteten. Vanskelig å beskrive skriftlig, men det er samme forvrengningen som skjer i Matrix-filmen når Neo står i telefonen (jeg er filmnerd ) Håper dere kan hjelpe. Jeg har Vista-maskin, gammelt Soundblasterkort med siste drivere. Har ikke installert noe nytt siden problemet dukket opp. Endret 16. januar 2011 av rsun Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 Løser en omstart problemet? Lenke til kommentar
rsun Skrevet 16. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2011 (endret) Løser en omstart problemet? Ja, men etterhvert så oppstår problemet igjen. Ganske mystisk, det virker som om lyden henger på en måte. Jeg har nå også oppdaget at det er to volumikon på oppgavelinjen min(!). Kanskje dette ikke er noe problem, men jeg tror ikke jeg har hatt det før. Den ene er det vanlige hvite som går til SB-kortet, det andre går til Realtek HD audio manager. Kan dette være det integrerte lydkortet på hovedkortet, kanskje? I playback-devices er alt som har med Realtek å gjøre "disable" eller "not plugged in", og SB Live er aktiv. Endret 16. januar 2011 av rsun Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 Har du samme problemer med realtek-kortet? Lenke til kommentar
rolfen Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 Har du samme problemer med realtek-kortet? Ja. Lenke til kommentar
rsun Skrevet 16. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2011 Har du samme problemer med realtek-kortet? Kan det ha med ustabilitet i hardwaren? (Muligens i prosessoren?) Fått endel "feilmeldinger/advarsler" fra Norton som sier fra om program som tidvis bruker mye prosessorkraft. Dette har ikke skjedd før. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå