Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Forvrengning i lyden - gjentatt ofte, tilfeldig

Anbefalte innlegg

Jeg har fått et merkelig problem med lyden på pc'en, det gjelder både når jeg kjører winamp, nett-tv og spill, og det er det samme problemet på alle.

Det skjer en forvrengning i lyden (det er ganske ofte, men tilfeldig), som gjør at både lyd og bilde (på nett-tv) går saktere. Denne forvrengningen er forstyrrende på selve lydkvaliteten. Vanskelig å beskrive skriftlig, men det er samme forvrengningen som skjer i Matrix-filmen når Neo står i telefonen (jeg er filmnerd :blush: )

Håper dere kan hjelpe.

Jeg har Vista-maskin, gammelt Soundblasterkort med siste drivere. Har ikke installert noe nytt siden problemet dukket opp.

Endret av rsun
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Løser en omstart problemet?

Ja, men etterhvert så oppstår problemet igjen. Ganske mystisk, det virker som om lyden henger på en måte.

Jeg har nå også oppdaget at det er to volumikon på oppgavelinjen min(!). Kanskje dette ikke er noe problem, men jeg tror ikke jeg har hatt det før.

Den ene er det vanlige hvite som går til SB-kortet, det andre går til Realtek HD audio manager. Kan dette være det integrerte lydkortet på hovedkortet, kanskje?

I playback-devices er alt som har med Realtek å gjøre "disable" eller "not plugged in", og SB Live er aktiv.

Endret av rsun
Lenke til kommentar

Har du samme problemer med realtek-kortet?

Kan det ha med ustabilitet i hardwaren? (Muligens i prosessoren?) Fått endel "feilmeldinger/advarsler" fra Norton som sier fra om program som tidvis bruker mye prosessorkraft. Dette har ikke skjedd før.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...