Inaktiv_bruker1123 Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 (endret) Innimellom tar det ekstremt lang tid før jeg får svar på alle sidene jeg surfer på. Dette inkluderer både sider som google, wikipedia, vg og dagbladet - PLUSS localhost og 10.0.0.1 (routeren). Hva i alle dager kan problemet være? Har gjenopprettet routerens fabrikkinstillinger, prøvd andre DNS'er (google sin bl.a.), sjekket host-filen, osv, og nå begynner jeg å gå tom for ideer. Det kan nevnes at samtidig som verken Opera eller IE klarer å laste localhost og 10.0.0.1, så får jeg ping-svar fra begge på under 1 ms. Og mens jeg har store problemer med nettsurfing på denne datamaskinen, kan jeg uten problemer bruke andre internettavhengige programmer som MSN og remote desktop (og surfing på remote-maskinen går helt fint). Nettverket består av følgende: WRT54GL-router med DD-WRT stasjonær eee mini-pc WDTV live mobil Problemet ser kun ut til å skje på den stasjonære - og det har begynt nå etter nyttår. Har nylig byttet nettleverandør til "loqal", men jeg tror ikke det har noe med saken å gjøre. Noen som har noen tanker og ideer her? Føler jeg famler i blinde her. Endret 16. januar 2011 av ch4mp1gn0n Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå