Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Noe hvitt belegg på tunge + røde prikker hva er dette?

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Hallo

Jeg har litt hvitt belegg på tungen som kan skrapes av, det er også noen få små røde prikker noen steder på tungen. Hva kan dette være fornoe? jeg oppdaget dette idag da det var "unormalt" mye, siden det har alltid vært bittelitt hvit belegg, men idag så kunne det skrapes vekk med tungebørsten på tannkosten. Er dette en slags sopp på tungen? burde jeg bestille en legetime?

Mvh [ukjent bruker]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

candida sopp?

er du slakk?

mye luft og "oppblåst" i magen?

har du samme "belegget" i underlever/hodebunden?

selger no grugle greier på apoteket om enkelt og greit skal fjerne det, mener jeg på.

lykke til.

det skader aldri og bestille en time hos legen :)

Lenke til kommentar

Det er bare et tynt hvitt belegg oppe på overflaten midten på oversiden av tungen. Det er noen få røde prikker langt bak oppe på overflaten på tungen. Det går an å fjerne litt av dette hvite belegget med tungebørsten, men jeg begynner ikke å blø, tungen er heller ikke over rød. Noen i bosetningen sier at dette er helt normalt og at de røde prikkene er smaksløker stemmer dette?

Hva heter det greiene på apoteket som liksom kan fjerne dette tullet? eller skal jeg bare la det være fordi det blir for hypokonder?

Nei jeg er ikke slakk eller slapp, føler meg helt frisk. Jeg har ikke mye luft og oppblåst mage. Jeg har noe hvite greier på hodebunden men dette er bare flass, som kommer og går avhengig av hva slags dusj såpe jeg bruker.

Lenke til kommentar

Det er TS igjen.

Bare se på denne her ser vi at det er et hvitt belegg på tungen til personen i artikkelen, men jeg har ikke det på skinnene. Jeg leste et annet sted at dette kan altså være en oppblomstring av bakterier fordi immunforsvaret mitt er litt svakt akkurat nå og da kommer den oppblomstringen av bakterier kan dette stemme?

Kan dere se om dere har et tynt hvitt belegg og noen små røde prikker eller vorte liknende sak på tungen langt bak? Sjekk om dere kan nøytralisere det hvite belegget med tungebørsten på tannkosten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...