Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

problem med 2 pc'er i nettverk

Anbefalte innlegg

jeg har kopla to pc'er sammen via en krysser. den ene er ME og den andre er XP. probleme er at DE IKKE VIL FINNE HVERANDRE. man finner heller ikke hverandre i spill. når man søker på den ene pc'en etter den andre finner de ikke noe, og vice versa. jeg har prøvd installering av hjemmenettverk, og direkte kabeltilkobling men ingenting funker. på nettverksprotokollen står d på begge at nettverkskort er aktivert, så d er ikke noe i veien med kabelen. hva skal jeg gjøre?

:shrug:

stor takk til de som svarer! :wink:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

i ME (er ikkje sikker, lenge sidan eg var borti 9x): høgreklikk på mine nettverkssteder og velg egenskaper. Finn TCP/IP protokollen og finn noko om adresse..

XP: Høgreklikk på mine nettverkssteder og velg egenskapar, no kjem du inn i ei oversikt over nettverkskoblingane, høgreklikk på den aktuelle koblinga og velg egenskapar..

Håper dette hjelper deg.. Har du prøvd å sette XP cd'en i ME maskina og velge noko med innstallere nettverk? hadde eit liknande problem ein gong med ei ME maskin.. Då satte eg cd'en inn og valgte alternativet under innstallere Windows XP (trur det var under) då kunne eg velge noko om innnstallere nettverk.. Denne løysinga fungerte fint for den maskina..

uansett... windows 9x er heilt tullete på nettverk :grumpy:

Lenke til kommentar

Du må sette opp flere protokoller, den viktigste er TCP/IP (IP adresse og mask). For å teste at dette fungerer så bruker du ping kommandoen (f.eks ping 192.168.0.2) for å se at du har kontakt med den andre maskina. Når dette fungerer kan du begynne å tenke på Workgroup og NetBIOS protokollen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...