Footy Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 har nå kommet til det stadiet der jeg skal begynne å sparkle taket. Gipsen som er skrudd opp er 120x60cm takgips fra maxbo. Nå har det seg slik at disse IKKE har en slik nedfelt kant i endene men bare en skråkappet i alle sider. Hvordan skal jeg da sparkle disse? Om jeg legger på slik teip i skjøtene vil jeg jo slite med at teipen bygger. Om jeg ikke gjør det vil jo skjøtene sprekke.. eller? Noen som vet? Lenke til kommentar
C-angel Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 Disse platene er vel beregnet for bruk uten å sparkle skjøtene. Altså en sparkler skruehullene og det er det. Lenke til kommentar
Footy Skrevet 16. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2011 um... Okay? hva gjør man da med skjøtene? Her er det jo snakk om 10 plater skrudd opp i taket Lenke til kommentar
C-angel Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 Vel, platene er vel montert forskjøvet slik at du får et fint "rutemønster" i taket? Skjøtene/fasen på disse platene skal jo være "dekorative" og en del av sluttresultatet. Nå har jeg jo ikke sett platene dine, men kan ikke skjønne noe annet en at platene er av den typen som jeg beskriver. Vanlig tak-gips som en bruker til glatte tak er/(bør være) forsenket rundt hele platen. Lenke til kommentar
Footy Skrevet 16. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2011 åh... Nei, det du snakker om er jo tak-ess. Dette er gips Lenke til kommentar
C-angel Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 (endret) Nei da, jeg snakker om gips. Type kortplank 13 for å være helt nøyaktig. Endret 16. januar 2011 av C-angel Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 Dersom du skal sparkle, bør du bruke fibertape i skjøtene, eller blir det lett sprekker mellom platene. Blir nok litt jobb for å få dette pent, det skal være veldig bra gjort i et tak før det blir pent. Personlig hadde jeg nok heller røsket ned dette og montert takess i stedet. Lenke til kommentar
mark Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 stemmer det c-angel sier blir ca. slik http://www.gotlandsundertak.se/files/Radio_Gotland._Master_kant_E_Perforerad_gips_plank.JPG skal du likevel sparkle anbefales pappstrimmel, som altid. men ja, da får du mye arbeid... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå