zabicrysis Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 Hei jeg har søkt om fult stipend for å bruke lit av den til å kjøpe bil. men det jeg lurte på kan jeg be om å få hele lånet med engang? isteden for å få i terminer. takker for all svar Lenke til kommentar
zabicrysis Skrevet 16. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2011 Nei. F*** men finnes det ingen andre muligheter? trenger ikke mer enn 20k. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 Ja, billån eller forbrukslån. Skandiabanken kaster minst 15000 kr i lån til alle som er over 18 år uten betalingsanmerkninger, og jeg tror Santander gjør det samme (der kan du forresten også søke billån), men det kan kreve litt egenkapital. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 Om jeg ikke tar feil så søkte jeg stipend i februar et år for lenge siden. Da fikk jeg utbetalt lån for den dagen skolen startet opp, dvs lån for 6 måneder. Du bør sjekke om dette er mulig. Lenke til kommentar
zabicrysis Skrevet 16. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2011 (endret) Jeg hadde tenkt til å søke om billån, jeg hadde klart å betale tilbake i løpet av et år. Men det er ikke rentene som er dyr, men det er etableringsgebyret som er dyrt ( snakker om elcon billån). jeg har jo 15000 i egenkapital og ville gjerne lånt 20k til. angående inntekt så jobber jeg deltid i en butikk, og der tjener jeg rundt 5000 kr i mnd. det hadde vært supert hvis jeg kunne fått lån for høsten ifjor. men hvorlenge siden snakker vi om her @ thomas? vet du om noen banker som ikke krever etableringsgebyr? Takker og bukker for all svar jeg har fått Endret 16. januar 2011 av zabicrysis Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 Forbrukslån krever som regel ikke gebyr, og om det krever gebyr er det som regel lavt. Ikke at et slikt lån anbefales. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 Men som sagt tror jeg du kan søke studielån og få den lånemengde fra skolestart av. Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 Om jeg ikke tar feil så søkte jeg stipend i februar et år for lenge siden. Da fikk jeg utbetalt lån for den dagen skolen startet opp, dvs lån for 6 måneder. Du bør sjekke om dette er mulig. Nøkkelen her er "lenge siden". Siden den gang har staten Norge funnet ut at ungdom er dumme vesener som ikke klarer å disponere sine egne penger uten hjelp. De kunne jo finne på å bruke dem på en bil, for eksempel... Pengene utbetales en gang i måneden, men den første utbetalingen er en del større enn de andre. Jeg fikk vel nærmere 18000 nå i januar. Lenke til kommentar
zabicrysis Skrevet 16. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2011 syns ikke det er så dumt, hvis du vet at du ikke trenger penger til utdanningen din. like greit å bruke dem på en bil, det er gunstigere å ta opp et studielån enn billån. Lenke til kommentar
operg Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 Hvis du ikke vil bruke studielånet på studiene skal du ikke ta opp et studielån. Studielånet er ikke bare et gunstig lån, det er et lån som skal brukes på studier, og da er det misbruk å ta opp lån og bruke det på annet enn studier. Lenke til kommentar
TheWankership Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 Det velger alle selv og får være hver enkelt sitt problem / glede. Man kan IKKE ha kontroll over det. Kjøp bil og drit i bøker Lenke til kommentar
zabicrysis Skrevet 16. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2011 (endret) vet om mange som har tatt opp studielån for å dra på ferie XD. hvorfor skal du bry deg om det, kan du ikke svaret på det jeg spørr om, så kan du drit i å skrive noe her da. forresten det blir som å bruke det for å studere, jeg skal jo bruke bilen for å komme meg på skolen. kaldt å vente på bussen. Endret 16. januar 2011 av zabicrysis Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå