Gå til innhold

Erfaringer med ROCCAT KAVE gaming headset


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har selv hatt det.

Til å begynne med var dette et veldig flott headset. Bassen var tydelig og dyp + den lille ristefunksjonen som Roccat skryter av ;)

 

Mikrofonen var visstnok krystallklar i følge de jeg snakket med på Skype. De hørte i alle fall ikke noe støy fra min side.

Ellers det lyden god, man kan spille høyt og det er greit med den kontrolleren på skriverbordet.

Det er også veldig solid (med tanke på støt. Min tålte MEGET mye).

 

De negative sidene må vel være at micen sluttet å fungere helt plutselig etter noen mnds bruk.

Det er også en standard feil på Kave.

I tillegg er det veldig tungt for mange, og dermed kan det være ubehagelig å ha det på over lang tid.

 

Det er ikke USB (forutenom 1 kabel for å drive kontrolleren etc), men kabler (rosa, grønn, sort osv). Hvis du ikke liker mange slike kabler er nok ikke Kave noe for deg.

 

 

Selv har jeg skiftet til Corsair HS1 og er veldig fornøyd. Bassen er litt svakere, men ellers føler jeg ikke å ha mistet kvalitet på lyden. De spiller skyhøyt, er enkel å koble til (kun 1 USB) og er lette med store klokker slik at det er ingen problem å ha de på i timesvis.

Surrounden fungerer også som den skal.

 

Tror jeg har fått med det meste, sry om jeg har glemt noe =)

Lenke til kommentar

Jeg har tatt i bestilling Roccat kave headsette jeg, jeg har hørt mange av de robleme du forteller om nå. Jeg tviler vekta blir noe problem her, og hvis micen streiker så er det reklamasjon på det:)

 

Men takk for erfaringene dine om headtsette, det er akkuratt det du sa/ og en del andre sa som gjorde meg skeptisk til det. Men jeg håper mitt kommer til å funke suverent:)

 

Takk for svare:D

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Handla et slikt headset fra komplett i helga da det var -42% på det.

 

Lurer litt på hvordan folk får dette til å funke?

 

Har kobla det til et XFi Extreme music lydkort og jeg har lyd osv, men den sub slideren på desk remoten gjør jo ingen ting?

 

Kjører jeg lydtest i windows 7 og trykker på de forskjellige høyttalerene (foran, center og bak) får jeg lyd i respektive retninger i klokkene, men trykker jeg subben får jeg ingen ting?

 

Jeg har heller ikke merka noe til risting, fyrte opp no dubstep og fikk ingen ting? I tillegg virker bassen litt slapp?

 

Kanskje det er bare meg...

 

 

Noen som har råd? :)

Lenke til kommentar

Handla et slikt headset fra komplett i helga da det var -42% på det.

 

Lurer litt på hvordan folk får dette til å funke?

 

Har kobla det til et XFi Extreme music lydkort og jeg har lyd osv, men den sub slideren på desk remoten gjør jo ingen ting?

 

Kjører jeg lydtest i windows 7 og trykker på de forskjellige høyttalerene (foran, center og bak) får jeg lyd i respektive retninger i klokkene, men trykker jeg subben får jeg ingen ting?

 

Jeg har heller ikke merka noe til risting, fyrte opp no dubstep og fikk ingen ting? I tillegg virker bassen litt slapp?

 

Kanskje det er bare meg...

 

 

Noen som har råd? :)

 

Kan hende du ikke har hatt alt av innstillinger riktig, f.eks. Kontrollpanel, lydkortets egne innstilinger m.m.?

 

Bare for å gjøre det klart, det er ikke et 10" element som sitter i den "suben" i høyttalerne :p Her snakker vi bare småsaker, men det merkes under høy lyd. Dersom du kjører demoen som følger med den CD-en du fikk og har lyden på 50% + (kan hende det funker under også) så skal du være garantert å merke det. Slik var det for min del.

 

Heh, sikker på at du har plugget alle kablene riktig? :tease:

 

Angående lydtesten din tror jeg alt er som det skal være.

Med mindre jeg tar feil nå så gir ikke suben ut en spesiell lyd og derfor merker ikke lydtesten noe. (Eller noe i den duren)

 

"Suben" er vel strengt tatt mer en ristefunksjon enn en ordentlig sub. Dersom du ikke får noe risting at all så er det kanskje produktet ditt som har hatt uflaks.

 

Vet ikke om det var råd akkurat, men men :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...