Gr0nvold Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 Jeg vurderer å kjøpe meg en egen router på rommet mitt, fordi jeg er lei av at alle de andre i familien tar mye av linja når jeg gamer. Vi har nå en SpeedTouch5xx Hvordan skal jeg koble til en ny router for å kunne gjøre det slik at jeg får ca 40 % av linja for meg selv, også kan de andre dele de 60 andre eller 30/70 Blir det liksom fra LAN-port på gammel router til WAN porten på min nye? Også må jeg endre download/upload i den gamle? Forklar gjerne ;P Takk", Lenke til kommentar
Quote Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 Netlimiter kan jo være noe for deg: http://netlimiter.com/ Tror det også skal være muligheter for å begrense datatrafikk (da ved bruk av MAC-adresser), i firmwaren til ruteren. Lenke til kommentar
Gr0nvold Skrevet 16. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2011 Altså i den gamle routeren? Lenke til kommentar
Quote Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 Ja, dersom den støtter QOS. Skriv inn IP-adressen til ruteren i nettleseren din. Den finner du ved å skrive inn ipconfig i cmd. Cmd åpner du ved å trykke windows-tasten og r - og så skrive inn cmd, eller du kan finne den i start-vinduet. IP-en som står etter Default Gateway er IP-adressa til ruteren din. Når du har skrive inn ip-adressa i internettleseren din, får du forespørsel om å skrive inn brukernavn og passord. Dette varierer fra ruter til ruter, men er gjerne noe ala: admin - pw: admin admin - pw: 1234 Dette kan du sjekke på sider som www.portforward.com Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå