rottweiler Skrevet 15. januar 2011 Del Skrevet 15. januar 2011 Hei,skaffa meg htc hd2 igår,så har noe spm ang denne mobilem,har søkt litt her men ikke funnet direkte svar Rom versjonen jeg har nå er 1.48.409.1 (71294) NOR Jeg tenkte og oppgradere programvaren,kikka på htc.com,men må jeg legge inn alle Rom versjonene eller bare den nyeste programvaren(ROM)? Hva er forskjellen på OS og ROM,er det mulig og oppgradere OS også? Er det vanskelig og oppgradere tlf? burte den være slåt av eller no? Diverse gratis og kjøpe programmer til denne tlf,må det skje mellom marketplace? Hilsen en som ikke har hatt htc før Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 For å være helt ærlig ville jeg tatt turen innom XDA og lest litt der. Også mulig å legge inn Android på HD2 nå. Lenke til kommentar
rottweiler Skrevet 16. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2011 For å være helt ærlig ville jeg tatt turen innom XDA og lest litt der. Også mulig å legge inn Android på HD2 nå. har ikke peiling hva XDA eller android er jeg Lenke til kommentar
kaospiloten Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 (endret) Du kan godt bruke ROM 1.48, jeg gjorde det lenge før jeg la inn 1.66 som er den som du kan laste ned på HTC. Hvis du får problemer med sommer/vinter tid kan du laste ned fixen for det. HD2 kjører et operativsystem(OS) som heter Windows mobile 6 det er et OS som er helt på vei ut. Men siden du har kjøpt deg den beste mobilen noen sinne laget kan du legge inn nye typer OS som fex Android eller Windows phone 7 som er mye mer 2 av de mest populære OS for øyeblikket. Xda er et forum(engelsk) som gir deg alt av info for å legge inn nye OS. Det finnes også mye støtte for Winmo6 som du har på mobilen din nå. Du får lese litt om Android og Windows phone 7 og finne ut hvilket du vil legge inn. Mobilen din funker greit med det du har nå men det er ikke så gøy som feks Android. Endret 16. januar 2011 av kaospiloten Lenke til kommentar
rottweiler Skrevet 16. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2011 Du kan godt bruke ROM 1.48, jeg gjorde det lenge før jeg la inn 1.66 som er den som du kan laste ned på HTC. Hvis du får problemer med sommer/vinter tid kan du laste ned fixen for det. HD2 kjører et operativsystem(OS) som heter Windows mobile 6 det er et OS som er helt på vei ut. Men siden du har kjøpt deg den beste mobilen noen sinne laget kan du legge inn nye typer OS som fex Android eller Windows phone 7 som er mye mer 2 av de mest populære OS for øyeblikket. Xda er et forum(engelsk) som gir deg alt av info for å legge inn nye OS. Det finnes også mye støtte for Winmo6 som du har på mobilen din nå. Du får lese litt om Android og Windows phone 7 og finne ut hvilket du vil legge inn. Mobilen din funker greit med det du har nå men det er ikke så gøy som feks Android. takker for så mye info:D blir jo som en pc dette den beste mobilen,ironi eller hehe? men nyeste Rom er nå 3.14.409.2 ? burte tlf være slått av når jeg oppgraderer den? du sier att OS som er nå er windows mobil 6 så nevner du nyere type windows phone 7,er denne windows phone 7 på engelsk siden du sier windows phone 7 kontra windows mobil 6 som er norsk? men ett anna viktig spm,når man trykker på batteri måleren på tlf så kommer det opp Netcom internet og hvor lang tid den er ståt på,noen ganger mange timer,men jeg redd for att den skal tømme kontankorte mitt når jeg kjøper den igjen,hvordan slår jeg av den av slik att den ikke går på nette igjenom netcom korte mitt? Lenke til kommentar
kaospiloten Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 (endret) Du kan godt bruke ROM 1.48, jeg gjorde det lenge før jeg la inn 1.66 som er den som du kan laste ned på HTC. Hvis du får problemer med sommer/vinter tid kan du laste ned fixen for det. HD2 kjører et operativsystem(OS) som heter Windows mobile 6 det er et OS som er helt på vei ut. Men siden du har kjøpt deg den beste mobilen noen sinne laget kan du legge inn nye typer OS som fex Android eller Windows phone 7 som er mye mer 2 av de mest populære OS for øyeblikket. Xda er et forum(engelsk) som gir deg alt av info for å legge inn nye OS. Det finnes også mye støtte for Winmo6 som du har på mobilen din nå. Du får lese litt om Android og Windows phone 7 og finne ut hvilket du vil legge inn. Mobilen din funker greit med det du har nå men det er ikke så gøy som feks Android. takker for så mye info:D blir jo som en pc dette den beste mobilen,ironi eller hehe? men nyeste Rom er nå 3.14.409.2 ? burte tlf være slått av når jeg oppgraderer den? du sier att OS som er nå er windows mobil 6 så nevner du nyere type windows phone 7,er denne windows phone 7 på engelsk siden du sier windows phone 7 kontra windows mobil 6 som er norsk? men ett anna viktig spm,når man trykker på batteri måleren på tlf så kommer det opp Netcom internet og hvor lang tid den er ståt på,noen ganger mange timer,men jeg redd for att den skal tømme kontankorte mitt når jeg kjøper den igjen,hvordan slår jeg av den av slik att den ikke går på nette igjenom netcom korte mitt? Er ikke ironisk, HD2 kan kjøre hele 5 forskjellige OS. Er ikke mange mobiler som kan det. Bomma med ROM versjonen ja, jeg oppdaterte mobilen min til 3.14 og det virka greit men jeg brukte nesten ikke Winmo6 da bare Android.Nå har jeg slettet Winmo6 fra mobilen og bruker Android og leker litt med WP7. Winmo6 og WP7 er 2 heelt forskjellige OS, har ikke noe med språket å gjøre. Winmo6 er snart dødt og Microsoft gjør ikke noe med det lenger men de satser 100% på WP7. Ang batteriet ditt finnes det applikasjoner du kan laste ned sånn at du kan slå av mobilt internett helt, husker ikke hva appen heter men det gjør sikkert noen andre her. Du er nødt til å lese litt her og på XDA og lære litt mer om mobilen din. En annen fin ting er at du kan beholde Winmo6 og legge inn Android på minnekortet, så kan du velge hvilket OS du skal bruke når du skrur på mobilen Som sagt, verdens beste mobil!! EDIT: Ble veldig usikker på det med hvilken ROM som er den siste så det får du ta med en klype salt. Men det skal ikke være noe galt med den siste versjonen og hvis du legger den inn får du en RADIO som passer godt til Android også. Endret 16. januar 2011 av kaospiloten Lenke til kommentar
rottweiler Skrevet 16. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2011 Er ikke ironisk, HD2 kan kjøre hele 5 forskjellige OS. Er ikke mange mobiler som kan det. Bomma med ROM versjonen ja, jeg oppdaterte mobilen min til 3.14 og det virka greit men jeg brukte nesten ikke Winmo6 da bare Android.Nå har jeg slettet Winmo6 fra mobilen og bruker Android og leker litt med WP7. Winmo6 og WP7 er 2 heelt forskjellige OS, har ikke noe med språket å gjøre. Winmo6 er snart dødt og Microsoft gjør ikke noe med det lenger men de satser 100% på WP7. Ang batteriet ditt finnes det applikasjoner du kan laste ned sånn at du kan slå av mobilt internett helt, husker ikke hva appen heter men det gjør sikkert noen andre her. Du er nødt til å lese litt her og på XDA og lære litt mer om mobilen din. En annen fin ting er at du kan beholde Winmo6 og legge inn Android på minnekortet, så kan du velge hvilket OS du skal bruke når du skrur på mobilen Som sagt, verdens beste mobil!! EDIT: Ble veldig usikker på det med hvilken ROM som er den siste så det får du ta med en klype salt. Men det skal ikke være noe galt med den siste versjonen og hvis du legger den inn får du en RADIO som passer godt til Android også. oki fikk tlf for en svært billig penga så jeg måtte kjøpen rett og slett. hvor finner jeg windows phone 7 a? tror jeg velger dette os systemet for android er mere tlf vis du skjønner? det er datatilkobling som skrur seg på automatisk etter jeg har slåt den av,eller kanskje jeg har slåt den av uten og trykt fullfør? Lenke til kommentar
kaospiloten Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 WP7 finner du selvsagt på XDA. Her finner du det meste om HD2. Les alt først før du gjør noe sånn at du er helt sikker på hva du gjør og ikke ødelegger mobilen din. Hvis du er glad i å fikle med mobilen din så er Android noe for deg, liker du å ha en enkel og veldig rask mobil er WP7 noe for deg. Jeg foretrekker Android. Det med data greiene må noen andre svare på. Lenke til kommentar
rottweiler Skrevet 16. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2011 WP7 finner du selvsagt på XDA. Her finner du det meste om HD2. Les alt først før du gjør noe sånn at du er helt sikker på hva du gjør og ikke ødelegger mobilen din. Hvis du er glad i å fikle med mobilen din så er Android noe for deg, liker du å ha en enkel og veldig rask mobil er WP7 noe for deg. Jeg foretrekker Android. Det med data greiene må noen andre svare på. trodde jeg skulle velge windows phone 7 vis jeg skulle fikle med tlf og android vis jeg ville ha en mobil aktig tlf uten så mye fikle greier det er det jeg har hørt men Lenke til kommentar
kaospiloten Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 WP7 finner du selvsagt på XDA. Her finner du det meste om HD2. Les alt først før du gjør noe sånn at du er helt sikker på hva du gjør og ikke ødelegger mobilen din. Hvis du er glad i å fikle med mobilen din så er Android noe for deg, liker du å ha en enkel og veldig rask mobil er WP7 noe for deg. Jeg foretrekker Android. Det med data greiene må noen andre svare på. trodde jeg skulle velge windows phone 7 vis jeg skulle fikle med tlf og android vis jeg ville ha en mobil aktig tlf uten så mye fikle greier det er det jeg har hørt men Er ikke helt enig i det, du kan ikke forandre utseende på WP7 noe særlig mens på Android er muligheten nesten ubegrenset. Du kan fikle ganske mye med Winmo6 da Lenke til kommentar
rottweiler Skrevet 16. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2011 Er ikke helt enig i det, du kan ikke forandre utseende på WP7 noe særlig mens på Android er muligheten nesten ubegrenset. Du kan fikle ganske mye med Winmo6 da ikke vet jeg,bare noe jeg har hørt,men syns windows mobil 6 er nok innviklet system for meg enda,er jo som en pc syns jeg da men det er vel som rumpa som er delt i 2 det hehe. Litt kipt att dn siden er på engelsk da jeg sliter med det Men vet du noe om og bytte skjermen,hvor mye det koster og hvor jeg kan kjøpe det eller noe som helst info?. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå