AwesomeO Skrevet 15. januar 2011 Del Skrevet 15. januar 2011 (endret) hei, jeg skal kjøpe meg en ny bærbar pc fordi jeg klarte å ødelegge skjermen på den gamle, i tillegg til at den var treg. Budsjettet mitt ligger på rundt 5000-6000 kr. Jeg vil ha en 15" som klarer og kjøre spill som counter strike source, men trenger ikke kunne kjøre de nyeste spillene. Tyngde er ikke så viktig, men fint om den har batterilevetid på over 4 timer. Jeg har funnet en så langt som ser ganske bra ut: http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/ENTM85JN544NC/packard-bell-easynote-tm85-544 Hvis du har noen andre forlsag, eller noen grunn til at jeg skal vente med å kjøpe, legg til en kommentar. mvh Sondre Endret 15. januar 2011 av AwesomeO Lenke til kommentar
auto82 Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 CS krever ikkje så god maskin for å dra det godt. var ikkje helt imponert av pris med tanke på innholdet i maskinen der. prisene er hardt presset på laptop for tiden, noe som gjør at det plutslig dukker opp knalle tilbud. eg kjøpte en VAIO E-serie til 9000 kr på elkjøp i sommer som var "nettpris" og er merklig nok veldig fornøyd. dette er en bærbar med i5 2,26GHz -->2,53GHz. processor, 4 GB-ram, Radeon™ HD 5650. denne gjør faktisk en veldig god jobb når det kommer til nyere spill. Eg er en kresen type når det kommer til data. alt skal være på plass. ting eg så etter når eg kjøpte var hvilke tilkoblingsmuligheter maskinen har og mulighet for spilling. noen av kriteriene mine var bluetooth, hdmi ut, minne, cpu, grafikk og hvordan maskinen ser ut. høres sikkert ut som eg driver en reklame kapanje for sony nå, men maskinen dekker mine behov. selfølgelig finner du tilsvarende innhold i andre merker og kansje billigere, men denne var som skreddersydd, vanligvis er bare 70% av hw i laptop ok, denne var komplett gjennomført uten store flaskehalser. eg får stadig vekk bærbare slengt inn på rommet som eg blir spurt om å fikse. de fleste bærbare medfølger en recovery disk om alt på maskinen ruster fast, men enkelte merker"typer" har større problemer enn andre. da tenker eg på kjøleløsning og brente komponenter i maskinen. hadde eg vert deg hadde eg kansje ventet litt og spart noen kr og lagt til noen lapper. skaff deg en i5 med et ok skjermkort. du kommer ikkje til å angre på det. 1 Lenke til kommentar
AwesomeO Skrevet 16. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2011 Ok, men jeg hadde ikke tenkt å gå så høyt som 9000 kr. Har en stasjonær gaming-pc hjemme så jeg trenger ingen bærbar med så god ytelse Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå