Gå til innhold

Hyperthreading eller ikke - kommer an på programvaren?

cadplm

Hyperthreading eller ikke - kommer an på programvaren?  

11 stemmer

1. 1. Hyperthreading eller ikke - kommer an på programvaren?

• Uansett
      1
    • Kommer an på programvaren
      10

Anbefalte innlegg

Er ikke dette rimelig dårlig utnyttelse av en CPU? Så lenge annenhver tråd ligger mer eller mindre helt flat betyr det jo bare halv gass? Vurderer å slå av HT i bios for å øke performance. Vil dette fungere? Grafene under er fra Crysis x64 forresten.

i7-950_hyperthreading_crysisx64.jpg

Det hjelper jo hverken med en 980 eller super-overklokka processor dersom programvaren ikke klarer å nyttiggjøre seg alle trådene, enig?

Ref DVD shrink og 980 test:

http://www.hardware.no/artikler/intel_core_i7_980x_extreme_edition/75316/4

DVDShrink_Lavereerbedre.png

Enig eller ikke?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hatt samme "problem" med f.eks SolidWorks (som jobber med svært mye desimaler i alt av fysiske dimensjoner og egenskaper (?!)), og prøver å rippe alt av DVDer (med DVD Shrink) før unga får tak i platene (aner lite om hvordan det er med desimaler her). I disse tilfellene kommer i hvert fall HT CPUer dårligst ut.

Det som betyr noe for meg er at CPUen utnyttes maksimalt slik at oppgavene jeg skal ha gjort blir utført på kortest mulig tid. Så langt er jeg rimelig delt i hvor mye mer effektivt jeg jobber med HT - og blir vel stående ved at HT ifm. optimalisering/effektivisering må vurderes opp mot oppgaver og programvare. I verste fall blir faktisk HT en flaskehals!

Hører gjerne fra flere på området.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...