Gå til innhold

Problemer med FPS


Anbefalte innlegg

Ok heres the deal:

Har ett GeForce2 mx400 64mb snekra inn i pcen.

+ en amd 1.4 ghz cpu 512 mb sd RAM

 

Er en ivrig CS spiller og ønsker helst 100 fps.

Bare ett problem: når jeg slår av v-sync og skriver fps_max 101 i console får jeg 99-100 fps, men det hakker noe inst.

Flere kamerater av meg har samme kortet eller dårligere, og til og med tregere prosessor. MEN de får CS til å funke på 100 fps HELT glidefritt. Selv om jeg har bedre maskin. Så da bjynnte jeg å prøve meg litt fram i innstillinger osv. men kommer ingen vei. Fremdeles denne "hakkingen".

Til vanlig kjører jeg 60 fps med en skjermfrekvens på 60 hz. Skal jeg ha 100 fps må jeg slå av v-synk (vertikal synkronisering). Det er da det bjyner å hakke. Skjermen, en ett år gammel LG skjerm, klarer tillater 75 hz uten at noe går skeis.

Driveren min er av versjon 44.03

Bruker nvidia som detonator.

Vil endring til nyeste driver hjelpe meg??

 

Inne i openGL innstillingene er det flere vinduer og knapper jeg ikke skjønner mye av.

Vennligst forklar:

 

-Anisotropisk filtrering

-Buffervekslingmodus

-Standard fargedybde for teksturer

 

Fikk et par tips om noen tweak-tools ved navn Rivatuner og nvidia refresh rate fix. Har ikke prøvd dem.

 

Jeg SKAL ha pcen til å kjøre 100 fps knirkefritt. Det MÅ jo den klare siden flere "low-end" pcer klarer det?? Hva skal jeg gjøre?

Og en ting til: Harddisken som CS ligger på er av filsystem FAT32, mens systempartisjonen er NTFS, kan dette ha noe å si?

 

Ønskes seriøst svar. :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Last ned den dx9.0a updaten i Windows update. Kan fungere.

Broren min hadde ikke akkurat samme problemet, men hos han så datt fps plutselig og så opp igjen hele tiden.

 

At vennene dine med dårligere maskin klarer å kjøre CS med 100 fps konstant tviler jeg på. Hadde selv et GF2Ultra før, og i 1024x768 datt fps ofte ned i 60/70 med mye aktivitet i bilde og ned i 30/40 men denne møkka smoken.

Dette var med Abit KT7 og en duron 950@1300Mhz.

 

Nå kjører jeg 100fps konstant.. og kanskje ikke så rart.

Lenke til kommentar

Tviler sterkt på at du bør bruke den driveren der 44.03, vistnok så er det jo så at nyere drivere er bakoverkompatibel med gammel hardware, men du får av og til en del problemer og ytelsetap. Er ganske usikker på hvilken driver du burdet gå tilbake til, men 31.09 tror jeg funker bra med kortet ditt. Kan være du må lengre ned, men en god plass a sjekke er på www.guru3d.com i forumet deres om drivere.

Lenke til kommentar

At vennene dine med dårligere maskin klarer å kjøre CS med 100 fps konstant tviler jeg på. Hadde selv et GF2Ultra før' date=' og i 1024x768 datt fps ofte ned i 60/70 med mye aktivitet i bilde og ned i 30/40 men denne møkka smoken.

Dette var med Abit KT7 og en duron 950@1300Mhz.

 

quote']

 

Jo seriøst. En venn av meg har Amd 1ghz cpu og nvidia GF2 mx400 64 mb. + at han har en minst 7 år gammel skjerm.

Kjører nesten 100 fps glidefritt stabilt.

Merkelig???? Men jeg skal prøve alle tips og hjelp jeg får.

Lenke til kommentar

At vennene dine med dårligere maskin klarer å kjøre CS med 100 fps konstant tviler jeg på. Hadde selv et GF2Ultra før, og i 1024x768 datt fps ofte ned i 60/70 med mye aktivitet i bilde og ned i 30/40 men denne møkka smoken.

Dette var med Abit KT7 og en duron 950@1300Mhz.

 

 

Jo seriøst. En venn av meg har Amd 1ghz cpu og nvidia GF2 mx400 64 mb. + at han har en minst 7 år gammel skjerm.

Kjører nesten 100 fps glidefritt stabilt.

Merkelig???? Men jeg skal prøve alle tips og hjelp jeg får.

 

Prøv 30.82 driveren. Virket kjempebra med mitt GF2Ultra.

Lenke til kommentar
Tviler sterkt på at du bør bruke den driveren der 44.03, vistnok så er det jo så at nyere drivere er bakoverkompatibel med gammel hardware, men du får av og til en del problemer og ytelsetap. Er ganske usikker på hvilken driver du burdet gå tilbake til, men 31.09  tror jeg funker bra med kortet ditt. Kan være du må lengre ned, men en god plass a sjekke er på www.guru3d.com i forumet deres om drivere.

 

nVidia 41.09 drivere er nok bedre alternativ :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...