Alekhoff Skrevet 15. januar 2011 Del Skrevet 15. januar 2011 Hei, Jeg lurer bare på en ting, jeg vet at det går ann å koble en switch til TP-porten i ruteren slik at man kan få koblet til TV, meidaboks, Blu-Ray spiller osv. (Alt skal jo ha internett tilgang nå til dags) Så det jeg lurer på er egentlig om det er mulig med en PC som trådløst nettverks kort, altså at den har ledig TP(eller gigabit, husker ikke helt hva det heter) inngang, og deler fra det trådløse til kablet og videre inn i switchen også kan man dele fra switchen til alt annet ? Ble litt komplisert dette her, hvis dere ikke forstår kan jeg prøve å illustrere med hjelp av et bilde kanskje, så bare si ifra hvis dere ikke forstår. Mvh Aleksander Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 15. januar 2011 Del Skrevet 15. januar 2011 Ruteren er 'hjertet' i nettverket. Alt kobles til ruteren, enten med kabel eller trådløst. Så hvis du har en ruter med antenne (som er det vanlige nå), så kan du velge om PC skal kobles med kabel eller trådløst. Håper det ble forståelig? Lenke til kommentar
Skogkar Skrevet 15. januar 2011 Del Skrevet 15. januar 2011 Hvis jeg forstår deg rett skal ikke dette være noe problem. Siden du ikke oppgir OS antar jeg at du har Windows. Du trenger da bare å dele tilkoblingen fra et nettverkskort til et annet nettverkskort. Finnes mange guider om dette, søk litt rundt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå