Gå til innhold

Ny skjerm, investere i Dell UltraSharp U2711 eller vente på noe nytt?

Samegerilja

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For meg virker dell u2711 som en god allround skjerm. Alienware sin skjerm er laget for å behage spill-entusiastene, mens U2711 har lagd den for den som spiller litt, den som bruker pcn til redigering og ellers som vanlig surfing osv. U2711 har 6ms (response time) mens Alienware har 3ms.

Om man skal gå for en spill-skjerm så er Alienware Opx ett bedre valg enn U2711, mens U2711 er bedre over det hele.

Håper du ikke baserer dette på grunnlag av "6ms vs. 3ms". Jeg har ikke undersøkt disse skjermene, men man kan ikke danne seg et habilt inntrykk av skjermens spille-egenskaper basert på oppgitte spesifikasjoner.

TN-panel skjermer har potensial til å være best i spill departementet, men er slett ikke alltid disse er gode til spilling i det hele tatt. Ikke engang såkalte "gamer" skjermer. Les reviews, så burde du få en anelse.

Lenke til kommentar

For meg virker dell u2711 som en god allround skjerm. Alienware sin skjerm er laget for å behage spill-entusiastene, mens U2711 har lagd den for den som spiller litt, den som bruker pcn til redigering og ellers som vanlig surfing osv. U2711 har 6ms (response time) mens Alienware har 3ms.

Om man skal gå for en spill-skjerm så er Alienware Opx ett bedre valg enn U2711, mens U2711 er bedre over det hele.

Håper du ikke baserer dette på grunnlag av "6ms vs. 3ms". Jeg har ikke undersøkt disse skjermene, men man kan ikke danne seg et habilt inntrykk av skjermens spille-egenskaper basert på oppgitte spesifikasjoner.

TN-panel skjermer har potensial til å være best i spill departementet, men er slett ikke alltid disse er gode til spilling i det hele tatt. Ikke engang såkalte "gamer" skjermer. Les reviews, så burde du få en anelse.

Nei, ikke bare dette. Men har lest mange reviews omkring og mange er enig at selv om Dell U2711 er veldig god på spill, er den likevell ikke på høyde med andre skjermer på dette spesifikke området. Er du ute etter en skjerm som du skal bruke mest til gaming, finnes det bedre alternativer til U2711. Eksempel: Du kjøper jo ikke en elektrisk sag om du skal sage ved i skogen?

FlatpanelsHD "Dell U2711 is based on an IPS panel. IPS panels are not the fastest in the game and U2711 is definitely not a gaming monitor.

Videre sier de: Dell U2711 is a fair choice for movie watching and sporadic gaming, and as fast as most LCD-TVs today but the most demanding gamers should go with gaming monitors such as Samsung 2233rz.

Tweaktown: "Where the screen does shine is in gaming where the native resolution is optimized. Combine the sharpness that comes with the resolution along with the sheer size and gaming is just beautiful. With that said, it could still be better; the 60Hz refresh means that unless you're locking V-Sync you'll see tearing and the IPS panel means that trailing is present"

Lenke til kommentar

jeg gikk for denne Samsung 27" LCD Syncmaster P2770FH1920x1080, 70000:1, 1ms, VGA/DVI/HDMI.har brukt den i noen timer nå må bare si jeg er imponert,til vanlig nett bruk å gaming+ film er den helt nydelig,er jo ikke noe skjerm guru selv men.)var jo stor på pc bordet men blir fort vant til den,sikkert mange som er bedre men til 2880kr(3200 på komp)tror jeg den er bra.)

Lenke til kommentar

Dellen er i en helt annen klasse, en av de absolutt største forskjellene er oppløsninga. Den Samsungen har samme oppløsning som du finner på 22/23" skjermer flest i dag, altså du får ikke utnytta ett større skjermareal.

Det er også stor forskjell i bildekvaliteten, med vesentlig bedre farger, og innsynsvinkel. I prisklassen under 3000, ville jeg fått for en Dell 23" med IPS-panel.

~ Mortis

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...