Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC skrur seg av ved berøring

Anbefalte innlegg

Først merket jeg at den skrudde seg av om jeg forsøkte å bruke USB inngangene i fronten av mitt Coolermaster storm sniper kabinett. Så snart USB kabelen berører inngangen skrur pc'en seg av. Nå opplever jeg at datamaskinen skrur seg av om fingeren min berører plasten på frontpanelet. Hva i all verden skjer her?

Pc'en ble bygd for 6 måneder siden, og jeg har ikke skiftet noe maskinvare. Den fungerer strålende som den alltid har gjort så lenge jeg ikke rører plasten på frontpanelet. Alle andre steder på kabinettet kan jeg ta på uten at noe skjer.

Har en 850W som skal være overkill i min maskin (Bl.a. Radeon 5450 passiv kjøling, AMD X4 965).

Endret av 2die4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har vært inni kabinettet og sjekket at alle kabler sitter godt. Har tatt kablene inn og ut av hovedkort. Far min har slikt måleutstyr som han har satt i stikkkontakten og alt var i sin skjønneste orden der. Hva i "@"%\#% er det som skjer? Pc'en har gått i 5 måneder uten problemer. Er det kabinettet som er årsak?

Lenke til kommentar

Jeg har selv hatt det kabinettet, og hadde aldri noe problem med det i løpet av det året det var i bruk. Når du sier plasten på frontpanelet, mener du da selv fronten eller den plasten der USB portene og bryterne er?

Spør om dette for det virker nesten som at PCen får signal om å slå seg av, og fordi kablene til USB portene og Av/På knappen ligger like under "bryter" frontpanelet kan det være en liten mulighet for "overslag" mellom selve kablene til Av/På kanppen.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

Hei. Det er plasten der bryterene er. Andre steder på kabinettet gir ikke noe utslag. Det er bare rundt bryterene, men langt unna av/på knappen om det er verdt å nevne.

Pc'en skrur seg ikke helt av, men restarter seg og står bare å henger ved oppstarten. Den restarter seg ikke ordentlig med andre ord. Må slå av og på igjen ved hjelp av av/på bryteren for å få den igang ordentlig.

Har på følelsen av at dette blir vanskelig å oppklare :no:

Lenke til kommentar

Jeg ville prøvde å koble fra alt som har med fronpanelet inkludert systempanelet (der du kobler av/på restart, hdd aktivitet etc.). Prøv så å jumpstart pc-en, funker da alt greit ligger nok problemet i frontpanelet. Prøv så å koble til en ting av gangen for å finne hva som evt, kan skape problemer.

Lenke til kommentar

Jeg synes ikke det er noen god ide å koble fra alt som har med frontpanelet å gjøre fordi han vet jo, etter det som beskrives, at det er noe galt med det. For å finne ut hva som forårsaker dette, er det best å koble fra en og en kabel som går til hovedkortet.

Begynn med å koble fra en USB port og prøv å berøre frontpanelet. Restarter eller slår PCen seg av, vet du at det er noe annet som gjør dette. Koble tilbake USB porten og prøv neste kabel og så videre til PCen ikke får hikke.

De siste kablene du prøver er jo til Av/På knappen, men da må du jump starte PCen for å få den i gang igjen, mulig du må gjøre dette med Reset knappen au.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

Begynn med å koble fra en USB port og prøv å berøre frontpanelet. Restarter eller slår PCen seg av, vet du at det er noe annet som gjør dette. Koble tilbake USB porten og prøv neste kabel og så videre til PCen ikke får hikke.

De siste kablene du prøver er jo til Av/På knappen, men da må du jump starte PCen for å få den i gang igjen, mulig du må gjøre dette med Reset knappen au.

Jeg er visst ikke den eneste som opplever dette. De hadde også fått tilsendt nytt panel, men problemet vedvarte. Kan jeg søke retur innenfor garantien?

Endret av 2die4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...