Gå til innhold

Har Asus P5B hovedkort - bør eg oppgradere

Anbefalte innlegg

På grunn av for dårlige kjøleegenskaper i kabinettet mitt så vurderer eg å kjøpe nytt kabinett og kjøling.

http://microplex.no/Avdelinger/Datakomponenter/Kabinett/Midi-tower/Lian-Li/Lian-Li-PC-P50BSCAND,-Miditower,-Sort-100pcnt-alu,-forberedt-for-vannkj%C3%B8ling-41708.aspx

http://microplex.no/Avdelinger/Datakomponenter/Kj%C3%B8ling/Kj%C3%B8ling,-vann/Komplette-sett,-intern/MIST-LL-vannkj%C3%B8lingsett,-2x140,-Standard-for-Lian-Li-PC-P50BSCAND-41048.aspx

Eg har eit Asus P5B hovedkort, bør eg i samme slengen kjøpe eit nytt hovedkort? Det er seks år gammalt no, lurer på kva som fordelar eg kan få ved å kjøpe nytt. Eg har tenkt å overklokka CPU når eg får ny kjøling.

P.S. Eventuelle kommentarer om kabinett/kjøling blir godt mottatt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal du bytte hovedkort nå så er det i praksis full oppgradering av hele "Kjernesystemet" du snakker om - altså CPU,RAM,Hovedkort. Det er fordi at når du bytter over ril en nyere sokkel (det er lite poeng i å kjøpe noe nytt socket 775 kort) så vil ikke lenger din ekssterende CPU passe og DDR2 RAMen din vil ikke kunne brukes siden DDR3 brukes nå på nyere kort.

Så det er snakk om en "full" oppgradering om du skal gidde å bytte noe - men det er vel snakk om en rimelig gammel maskin i så fall som er kanskje på tide å oppdatere.

-Stigma

Lenke til kommentar

Skal du bytte hovedkort nå så er det i praksis full oppgradering av hele "Kjernesystemet" du snakker om - altså CPU,RAM,Hovedkort. Det er fordi at når du bytter over ril en nyere sokkel (det er lite poeng i å kjøpe noe nytt socket 775 kort) så vil ikke lenger din ekssterende CPU passe og DDR2 RAMen din vil ikke kunne brukes siden DDR3 brukes nå på nyere kort.

Så det er snakk om en "full" oppgradering om du skal gidde å bytte noe - men det er vel snakk om en rimelig gammel maskin i så fall som er kanskje på tide å oppdatere.

-Stigma

Då blir det kanskje i dyreste laget ja, blir vel fort en tre-fire tusen for hk/cpu/ram? Har 8 giga DDR2-ram og en CPU eg kan overklokke, så då utsetter eg heller oppgradering av hk/CPU/RAM ei stund til...

Takk for innspel folkens!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...