Romis Skrevet 15. januar 2011 Del Skrevet 15. januar 2011 Hei! Har en PC som altså ikke funker. Forrige Lørdag ville ikke PC'en slå seg på, og hovedkortet fikk ikke strøm av PSU'en. Jeg bestilte ny PSU, og gjorde andre ting mens jeg ventet på den nye strømforsyningen. Dagen etterpå, altså på Søndag slo PC'en seg på. Jeg hadde ikke gjort noe for å få den til å funke, men plutselig gjorde den det. Problemet løst? Nei, ikke akkurat. I dag ( Lørdag ) våknet jeg og prøvde å slå på pc'en. Ingenting skjedde, så da hentet jeg den nye PSU'en som hadde stått på Posten ( plukket ikke den opp, siden jeg trodde datamaskinen funket ) og da fikk hovedkortet strøm. ( Lyset lyste ) Jeg aner ikke hva jeg kan gjøre for å bedre situasjonen, men har gjort følgende. - Jeg har tatt ut alle ledninger og satt de inn igjen. - Har byttet PSU ( de 2 ) - Har prøvd å resette CMOS ved å fjerne og sette inn batteriet på nytt. - Har prøvd å fjernet en RAM, og prøvd begge. - Har prøvd å fjerne skjermkortet og startet. - Har byttet mellom 8 pin og 4 pin CPU connector. - Har byttet strømkabel og strømuttak, både oppe på rommet mitt og nede. - Har prøvd å koble ut harddisken og så starte. Problemet er at alle ledninger er der de skal, front panel connectors sitter ordentlig, harddisken er koblet til, hovedkortet sitter der det skal ( at det ikke får statisk strøm ved å være i kontakt med toweret. ) og alt er som det alltid har vært. Jeg har ikke gjort noen forandringer â programvare, hardware eller noen andre ting som ville fororsaket dette. Det som er rart er at det samme problemet skjedde forrige Lørdag på samme tid, og funket igjen på dagen på Søndag. Kan komme med en oppdatering i morgen om den fungerer igjen. Er det noen snille sjeler der med kunnskapen som kunne kommet med sine meninger? Mvh, Romis. Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 15. januar 2011 Del Skrevet 15. januar 2011 (endret) Har du prøvd å starte den på nytt? Eller formatere? Edit: Ey! Det som skjer i DNFK, skal holde seg der! Endret 15. januar 2011 av Sebbe Lenke til kommentar
Romis Skrevet 15. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2011 (endret) Har du prøvd å starte den på nytt? Eller formatere? Kan ikke starte på nytt når den ikke slår seg på. Hadde tenkt til å formatere, men hadde det vært virus/orm/trojan you name it, hadde vel pc'en slått seg på når jeg koblet ut harddisken? Endret 15. januar 2011 av L4r5 Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 15. januar 2011 Del Skrevet 15. januar 2011 Du kan ikke tenke deg at hovedkortet er problemet? Lenke til kommentar
Romis Skrevet 15. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2011 Jo, men er det ikke litt rart at den ikke skulle virke på Lørdager? Har desverre ikke et annet hovedkort jeg kan prøve. Lenke til kommentar
Romis Skrevet 16. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2011 Oppdatering: dataen er like død. Lenke til kommentar
Romis Skrevet 16. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2011 Oppdatering 2: Foreløpig fungerer PC'en etter jeg byttet PSU til den gamle igjen. Vi får se hvor lenge det varer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå