Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Presentasjon, dårlig på å huske ting


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Skal ha fremføring, er dårlig på å huske tekster som jeg skal øve på..Blir nervøs også.

 

Men det tar ofte flere timer å huske 2 linjer, selv da kan jeg ikke det helt perfekt..Liksom jeg må tenke litt..før jeg sier det..

 

Vi er en gruppe som skal fremføre..Prøver å bruke stikkord..men går ikke..endre opp med at jeg prøver å pugge hele siden utenatt.

Tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke skriv en full tekst, da fører det bare til, som du selv sier, at du begynner å pugge hele teksen. Noe du absolutt ikke skal gjøre. Sett deg skikkelig inn i emnet, skriv deretter opp stikkord som du f.eks. kan ha på en PowerPoint (stikkord til klassen som samtidig fungerer som stikkord til deg selv), og fortell og snakk rundt emnet ved hjelp av stikkordene.

Lenke til kommentar

Ikke skriv en full tekst, da fører det bare til, som du selv sier, at du begynner å pugge hele teksen. Noe du absolutt ikke skal gjøre. Sett deg skikkelig inn i emnet, skriv deretter opp stikkord som du f.eks. kan ha på en PowerPoint (stikkord til klassen som samtidig fungerer som stikkord til deg selv), og fortell og snakk rundt emnet ved hjelp av stikkordene.

Mann..hvordan skal jeg kunne sette meg inni emnet Nilen? Tema klima.. e'kke mulig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...