Freyas Skrevet 15. januar 2011 Del Skrevet 15. januar 2011 For noen måneder siden begynte jeg å se bilder når jeg ligger i sengen og skal sove. Jeg er helt våken, men bildene kommer ikke før jeg er helt avslappet. De kommer så fort og uventet at jeg skvetter, og varer bare i ett sekund, med mindre jeg åpner øynene. Dette er alt fra skremmende bilder til usaklige bilder. Det er som oftest av personer eller landskap. Ting som jeg aldri har sett før (noen ting som er umulig at jeg kan ha sett også) og jeg synes at det er skremmende at noe slik kan komme av min fantasi eller underbevissthet. Jeg har også opplevd noen par ganger når jeg var yngre "å drømme mens jeg er våken". Altså, jeg "våkner", oppfører meg rart og ser ting i rommet som ikke er der. Dette har vart i maks 5 minutter. Da "våkner" jeg, altså jeg blir mer og mer meg selv og skjønner ikke i det hele tatt hvorfor jeg oppførte meg slik jeg gjorde og så hva jeg så. Igjen så var det ikke skremmende ting jeg så, men rare og usaklige. Jeg husker alt som skjedde. Er det noe som er galt med helsen min? Jeg har søkt litt på dette men finner ingen tilfeller som er helt likt det jeg har opplevd. Går ut i fra at dette ikke er helt normalt. Jeg har tidligere hatt depresjoner og gått på medisiner mot depresjon, men bildene begynte jeg ikke å se før over ett år senere. Har heller ikke vært deprimert på lenge, så tviler på at det kan ha noe med dette å gjøre. Finnes det noe vitenskapelig navn på dette eller metoder som kan hjelpe meg å få vekk bildene? Hva kommer dette av? 1 Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 15. januar 2011 Del Skrevet 15. januar 2011 Hei Fikk tanker om at det du opplever der det som kalles hypnagoge opplevelser. Sjekk ut her http://en.wikipedia.org/wiki/Hypnagogia og se om du kjenner deg igjen. Hvis det er dette du opplever, så er det helt ufarlig. Hilsen Dag 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå