gamer84 Skrevet 15. januar 2011 Del Skrevet 15. januar 2011 (endret) Hei! Jeg har nettopp satt opp en ny pc etter mål av Agentspoon`s flotte "black refinery" PC. Problemet mitt er at strømkabel fra PSU til CPU er for kort til at jeg kan strekke den i "kabelgaten", men må strekkes over hovedkort, og over skjermkort. Se spoiler for bilder av hvordan jeg har det nå. Spørsmål: Er det noen fare med dette oppsette? Temperaturen på skjermkoret er maksimalt 55 grader ( kilde) Sselges det forlenger kabler? (det fulgte ikke med strømforsyningen) En forlengerkabel vil jo føre med seg økt motstand. vil dette ha noen innvirkning på CPU. Strømforsyningen er en OCZ MODXSTREAM PRO 600 WATT PSU. Hovedkort: ASUS P8P67 P67 S-1155 ATX Prosessoren er en Core i5 2500k Skjermkort: GIGABYTE GeForce GTX 460 1GB OC edit: bilder Endret 15. januar 2011 av gamer84 Lenke til kommentar
007CD Skrevet 15. januar 2011 Del Skrevet 15. januar 2011 Ingen fare med det nei, og ja det selges forlengelses kabler. Netshop vet jeg har en, ikke så veldig lang men du kan handle flere og koble ivei. Det med økt motstand har ikke noe å si, tross alt må den ha en god del lengde for å medføre merkbart spenningstap. Den overfører ikke signaler, kun strøm til CPUen. Lenke til kommentar
gamer84 Skrevet 15. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2011 Ingen fare med det nei, og ja det selges forlengelses kabler. Netshop vet jeg har en, ikke så veldig lang men du kan handle flere og koble ivei. Det med økt motstand har ikke noe å si, tross alt må den ha en god del lengde for å medføre merkbart spenningstap. Den overfører ikke signaler, kun strøm til CPUen. Flott! Da lar jeg det bli så lenge. Fikser det kanskje neste gang jeg skal oppdatere noe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå