Gå til innhold

Pris på fotografering

Anbefalte innlegg

Jeg skal ta bilde for en skole på mandag, det skal brukes til en informasjonsfolder til en utdanningsmesse arrangert av skolen. Jeg skal ta 5-10 bilder som representerer de ulike studieretningene ved denne videregående skolen.

Hva skal jeg ta betalt? Jobber i lokalavis og blir leigd inn.

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er skole og kan da ikke se du går der som elev?

Bilder i den strl trenger lite redigering. Så kanskje i prisklassen 2000 - 2500 kr.

For kan ikke se at dette er noe du trenger å bruke mer en kanskje max en time på å ta bildene.

Og enda mindre plukke de ut og redigere.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er skole og kan da ikke se du går der som elev?

Bilder i den strl trenger lite redigering. Så kanskje i prisklassen 2000 - 2500 kr.

For kan ikke se at dette er noe du trenger å bruke mer en kanskje max en time på å ta bildene.

Og enda mindre plukke de ut og redigere.

10 bilder på en time. Det kommer til å bli jævlig mediocre bilder, at best.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg lurer på noe av det samme. Det er et par som har spurt meg om jeg kan ta bilder av dem, fordi de ikke ønsker å gå til en fotograf pga. pris. Hva er en rimelig pris for portrettfoto?

I jula tok jeg 400kr for å ta bilder av ei jeg kjenner og venninna hennes. Jeg vet ikke om det blir altfor lavt, eller om det er en fin sum?

Ettersom jeg ikke har noen utdannelse eller erfaring fra noe lignende før vil jeg heller ikke starte for høyt opp i pris heller, for jeg må jo se på det som trening i begynnelsen.

Noen forslag til hvor mye jeg kan forlange?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...