Bolivar Skrevet 15. januar 2011 Del Skrevet 15. januar 2011 Jeg skal ta bilde for en skole på mandag, det skal brukes til en informasjonsfolder til en utdanningsmesse arrangert av skolen. Jeg skal ta 5-10 bilder som representerer de ulike studieretningene ved denne videregående skolen. Hva skal jeg ta betalt? Jobber i lokalavis og blir leigd inn. Takk for svar Lenke til kommentar
Tvetefoto Skrevet 15. januar 2011 Del Skrevet 15. januar 2011 Dette er hvordan jeg har prissatt meg: Fotooppdrag (kommersielt): Inntil 2 timer 4000,- Ut over 2 timer, per time 900,- - Alle bildene leveres i full str. med alle rettigheter på CD/DVD. Lenke til kommentar
gormley Skrevet 15. januar 2011 Del Skrevet 15. januar 2011 Evt. baser deg på frilanssatsene/frilanskalkulatoren, stykkpris eller timepris. Jeg har tatt ~ 2500,- pr. vanlig bilde og ~ 4000,- for forsider. Lenke til kommentar
Bolivar Skrevet 16. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2011 Bildene skal sikkert ikke være større enn 5x5 - 10x10 cm. Blir det noe forskjell da? Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 (endret) Bildene skal sikkert ikke være større enn 5x5 - 10x10 cm. Blir det noe forskjell da? Er det mindre jobb og produsere små bilder ? Endret 16. januar 2011 av Nautica Lenke til kommentar
Bolivar Skrevet 16. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2011 Du sier noe der. Men synest det hørest så mye ut. :S Lenke til kommentar
Vanskelig Skrevet 17. januar 2011 Del Skrevet 17. januar 2011 Du sier noe der. Men synest det hørest så mye ut. :S Hvis ikke dette er en skole med MIDLER så kanskje ta hensyn til det også. Blir de fornøyd med forslaget ditt så vil de bruke deg (uten å sjekke med andre) neste gang også kanskje . Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 17. januar 2011 Del Skrevet 17. januar 2011 Dette er skole og kan da ikke se du går der som elev? Bilder i den strl trenger lite redigering. Så kanskje i prisklassen 2000 - 2500 kr. For kan ikke se at dette er noe du trenger å bruke mer en kanskje max en time på å ta bildene. Og enda mindre plukke de ut og redigere. 1 Lenke til kommentar
Bolivar Skrevet 17. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2011 har fullført skole der Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 17. januar 2011 Del Skrevet 17. januar 2011 Dette er skole og kan da ikke se du går der som elev? Bilder i den strl trenger lite redigering. Så kanskje i prisklassen 2000 - 2500 kr. For kan ikke se at dette er noe du trenger å bruke mer en kanskje max en time på å ta bildene. Og enda mindre plukke de ut og redigere. 10 bilder på en time. Det kommer til å bli jævlig mediocre bilder, at best. Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 17. januar 2011 Del Skrevet 17. januar 2011 Hvordan gikk egentlig jobben? Lenke til kommentar
Bolivar Skrevet 17. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2011 Skal forhandle i morgen, ta bilder i løpet av uken. Men 2000,- ? Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 17. januar 2011 Del Skrevet 17. januar 2011 Da den prisen du selv vil føle for. Men vil nok tenke meg at noe særlig mer en det er nok ikke skolen villig til å betale en gang. Lenke til kommentar
Bolivar Skrevet 17. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2011 Men har en ramme da. Hadde jeg møtt opp å forlangt 3-4000 hadde jo jeg ikke fått i det hele tatt Lenke til kommentar
Tomprofil Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 Jeg lurer på noe av det samme. Det er et par som har spurt meg om jeg kan ta bilder av dem, fordi de ikke ønsker å gå til en fotograf pga. pris. Hva er en rimelig pris for portrettfoto? I jula tok jeg 400kr for å ta bilder av ei jeg kjenner og venninna hennes. Jeg vet ikke om det blir altfor lavt, eller om det er en fin sum? Ettersom jeg ikke har noen utdannelse eller erfaring fra noe lignende før vil jeg heller ikke starte for høyt opp i pris heller, for jeg må jo se på det som trening i begynnelsen. Noen forslag til hvor mye jeg kan forlange? Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 Det er alt etter kvaliteten på bildene dine også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå