Eddie123 Skrevet 5. juli 2003 Del Skrevet 5. juli 2003 Har en Maxtor 500DV 160GB eksteern harddisk. Har hatt den et par måneder, tilkonblet en Win XP maskin med firewire tilkobling, og den har fungert fint helt til nå. I dag fik kjeg plutselig ikke til å gå inn i enkelte mapper på disken. Andr emapper virket fint. Tok så å restartet harddisken, samme problemet. Restartet PC`en, og nå kommer jeg ikke inn på harddisken i det hele tatt, får bare beskjed om at det er noe feil på den, og XP prøver å kjøre en Scandisk i oppstarten. Prøvde å laste ned drivere fra Maxtor, uten at det hjalp. Når jeg går inn og kikker på driver-typen den bruker, så står det fortsatt Microsoft driver, ikek Maxtor. Siden denne disken har både USB 2.0 og firewire, så plugget jeg den inn i en maskin med USB 2.0 kort, og da virker den !! Noen som har forslag til løsning ? Lenke til kommentar
hagen48 Skrevet 5. juli 2003 Del Skrevet 5. juli 2003 Hei det kunne kansje vært greit å få testet firewire løsningen i en annen maskin. Da kan du jo få svar på om problemet ligger i kabinettet eller i din pc. Kunne muligens også være fornuftig å avinstalere win drivere og innstalere matrox drivere hvis du har fått disse. Lenke til kommentar
Eddie123 Skrevet 5. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2003 Men hvordan avinstallerer jeg driverne? Har lastet ned de nye driverne, men vet ikke hvordan jeg skal avinstallere de gamle, det finne singen rutiner for det Jeg får installert de nye, men den bruker fortsatt de gamle.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå