Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Ordenskarakter = viktig?


Anbefalte innlegg

Hei, jeg bare lurte på en ting. Det har seg nemlig slik at jeg har en lærer som gir anmerkninger for den aller minste ting, og jeg har allerede fått 6 iløpet av dette skoleåret, noe som er 3 ifra nedsatt orden (jeg har 6 lærere på skolen, og når alle anmerkingene jeg har fått kommer fra denne ene læreren så sier det vel litt). Jeg går i siste halvdel i 10. og regner med å få et karaktersnitt på 5 -/+ (utifra tidligere skoleårs erfaring).

 

Jeg har planer om å søke meg inn på allmenn og lurer da på om ordenskarakteren spiller en stor rolle i forhold til karaktersnittet når jeg skal søke meg inn. Isåfall må jeg virkelig oppføre meg som en engel resten av skoleåret, før det er for sent. :innocent:

 

*personangrep fjernet*

Endret av Runar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Drit i anmerkninger på ungdomskolen, bare gjør akkurat det du vil og få høyt nok snitt til å komme inn der du vil så går alt bra. IKKE stress!

 

Husk på at andre elever helst skal trives på skolen også. Og lærerne. Ikke ødelegg for folk rundt deg. Selv om du driter i orden og åtferd betyr ikke det at andre gjør det, og det er alle andre som må holde ut med deg.

Lenke til kommentar

Drit i anmerkninger på ungdomskolen, bare gjør akkurat det du vil og få høyt nok snitt til å komme inn der du vil så går alt bra. IKKE stress!

 

Husk på at andre elever helst skal trives på skolen også. Og lærerne. Ikke ødelegg for folk rundt deg. Selv om du driter i orden og åtferd betyr ikke det at andre gjør det, og det er alle andre som må holde ut med deg.

 

Tja men problemet her er vel egentlig at jeg får anmerkning bare jeg legger en jakke i klasserommet eller glemmer et ord i leksa. Tviler på at det går så mye utover trivselen til læreren eller andre.

Lenke til kommentar

klag på læreren. Virker meget useriøst!

 

Du virker nå selv meget useriøs Wankership.

 

 

Til trådstarter, så kan du ta dette opp med din kontaktlærer og diskutere problemet. Er det bare du eller er det andre som også opplever å få anmerkninger for nada?

 

Alle får anmerkninger for latterlige ting men jeg føler at jeg får mer. Har tatt det opp med lærer men h*n ser ikke ut til å forbedre seg. Får sende inn klage til skolestyret men så lenge ordenskarakter ikke er viktig så er jeg ikke så bekymret for saken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...