skylinepower Skrevet 12. august 2012 Forfatter Del Skrevet 12. august 2012 (endret) Fet worklog og traktor! Hva annet har du tenkt å gjøre med den? Lyst å fått lakkert felgene, har også montert 1 ny bærte, så kan veksle. Driv å montere ny vanntemp måler, for den orginale var sund, kjøpte ny orginal, den å var sund, så nå tyr jeg til biltema sin. Endret 12. august 2012 av skylinepower Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 12. august 2012 Forfatter Del Skrevet 12. august 2012 Merket i Juni at det begynte å komme litt blårøyk, noe jeg ikke likte. Vet at det kan skylles olje i dieselen, så ville sjekke det ut litt nærmere. Av med panseret Av med eksosmanifold, å man kan se en del skitt der, MEN har diesellekkasje i krana, så er våt på kroppen. En del skitt oppå Toppdekselet/ventildekselet. Misstenksomt mye.. var ca 15mm størknet olje/skitt blanding der. Gjorde rent. Fann ut ene foringa til dyseholderen var sund, så måtte bytte den og, var litt skitt der. Dysa. Av med toppdeksel/ventildeksel Bytta pakning til toppdekesel/ventildeksel. Ser her at det er bra my olje under den, så mest sannsynelig den som gjorde det til. Innsugsmanifold. Vasket innsugsmanifold Vasket blokka og satt på eksosmanifoldpakning og har satt på nye pakninger til innsugsmanifolden. Oppdrag utført. Frykter bare det at topppakningen snart ryker. Den mister en del olje, vet at det er noen lekasjer på bakaksel og girboks, men det har ikke noe med selve oljen på motoren å gjøre. kan kanskje være bunnpannpakningen da.. for greide og stramme noen av skruene til bunnpanna så de ha ikke sittet så godt.. Har også byttet vannpumpereimskive og nye vifteblad. Fikk en sveiser til å se på dynamo festet mitt, og fikk laget til et spesiallaget brakett, har ikke bilde av det, men dynamoen ble mye mer stabil, den rista vannvittig mye før. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå