MrAvionics Skrevet 15. januar 2011 Del Skrevet 15. januar 2011 Hei alle sammen. i et par uker i høst gikk jeg på 4g diclocil om dagen. Det var etter at jeg hadde antibiotika i en uke på sykehus intravenøst. Sluttet på det og 1 desember begynte jeg igjen. Da tok jeg 2g om dagen. Onsdag 12 januar gikk jeg over til 1.5g om dagen og skal gå på det til sommeren. Bare lurer på noe: Hvilke bivirkninger kan jeg vente meg med så langvarig kur ? tenker å begynne å sykle igjen til våren, hvordan vil det påvirke syklingen ? Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 15. januar 2011 Del Skrevet 15. januar 2011 Bivirkninger ved langvarige kurer er som regel magetrøbbel, herunder diare, malabsorbsjon (opptak av næringstoffer), kvalme, gass, etc. Mer alvorlige og ikke uvanlige bivirkninger er Clostridium difficile (du kan google det), da må du ta kontakt med legen. Utslett på huden også av sterk sol kan forekomme. Det er også lurt å sjekke nyrefunksjonen hos fastlegen med jevne mellomrom. Ellers skal du leve som vanlig. Biola og andre probiotiske matvarer er lurt å spise samtidig som du tar medisinene. Og ja, de fleste opplever trøtthet ved langvarig antibiotikabehandling. Lenke til kommentar
InToRv Skrevet 15. januar 2011 Del Skrevet 15. januar 2011 Det er vanskeligere å trene på antibiotika og annet dræt du putter i kroppen. Jeg har trent 3-5 dager i uken samtidig som jeg har gått på Roa, eller tetracyclin (tror enda ikke jeg har klart å stave det riktig) Så det er mulig, men det er noe helt annet enn å trene uten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå