Gå til innhold

Den glorete BenQ XL2410T-tråden

Misantropen

Anbefalte innlegg

Er det bare meg, eller er BenQ's "world's best gaming monitor" en smule oppskrytt? Den koster tross alt nesten dobbelt så mye som tilsvarende skjermer med "bare" 60Hz og uten 3d-støtte. (den koster sånn ca nesten 4000 kr pr d.d.)

Kjøpte "vidunderet" her rett før jul og håpte på nirvana med 120Hz og er superraskt panel. Første nedtur var at std instillingene var nærmet radioaktive - det lyste og var så forferdelig glorete. Så fikk jeg endelig satt skjermen i sRGB modus og skrudd ned sortnivå og kontrast til noe som var til å leve med. Men det er tross alt et TN-panel og dermed er vertikal innsynsvinkel ikke helt bra, du må se 90 grader midt inn i skjermen for at det ikke skal bli skygger oppe eller nede.

Men foruten dette er det et par ting ved denne skjermen som rett og slett er forferdelig! Det ene er at den virker så utrolig "billig" i materialene - det er 100% plast uten noen form for kvalitetfølelse. Foten er simpel, og går heller ikke så lavt ned som mange ville ha ønsket vil jeg tro.

Men det kan man til nød leve med om panelet hadde vært av god standard. Det er det dessverre ikke. Det verste er hvor ujevnt skjermen er opplyst. Den er en grusom stygg blå overbelysning langs kanten på skjermen, hvis man f.eks. ser på et helt sort eller annet mørkt bilde. Legger ved et litt dårlig bilde men som dere sikkert skjønner tegningen av.

post-52743-0-77796700-1295059462_thumb.jpg

Spørsmålet mitt er - er vi blitt lurt til å betale dobbel pris for en 23.noe-tommers skjerm, eller har jeg bare fått en som er utrolig dårlig og bør bytte den? :mad:

Edit - fikk med bilde nå.

Endret av Misantropen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...