mikk- Skrevet 5. juli 2003 Del Skrevet 5. juli 2003 Jeg holder på å lage en side for en kar. Den ligger her. Noen som har noe tips/kommentarer/kritikk til den? Lenke til kommentar
designerus Skrevet 5. juli 2003 Del Skrevet 5. juli 2003 Må ikke fiksere skriftestørrelsen. Skriv heller: 60% f.eks. Dårlig design. Og jeg skjønner ikke meningen med å bruke php i dette tilfellet... Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 5. juli 2003 Del Skrevet 5. juli 2003 for stor logo-ting, og bunnen av tekst-feltet kan gjerne slutte helt nederst. ellers helt kurant. Lenke til kommentar
yNx Skrevet 5. juli 2003 Del Skrevet 5. juli 2003 Bra og rent design! Det du kunne pirke litt på er å lage rollover effekt på linkene med CSS. Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 5. juli 2003 Del Skrevet 5. juli 2003 Litt "skrikende" grønnfarge, og den logogreia var litt for stor. Ellers bra. Lenke til kommentar
Shulgin Skrevet 5. juli 2003 Del Skrevet 5. juli 2003 Jeg likte den veldig godt, ja, men som mange andre har nevnt, så mener jeg også at logoen kunne vært mindre. Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 5. juli 2003 Del Skrevet 5. juli 2003 Og jeg skjønner ikke meningen med å bruke php i dette tilfellet... Hmmm... Se her da: http://home.no.net/mikkakul/radio-biler/ph.../handlevogn.php Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 5. juli 2003 Del Skrevet 5. juli 2003 Mikka: Hvordan fikk du til den 404-feilmedlingen? Altså sånn at du lager egen. Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 5. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2003 Takker for svar! Har nå laget det grønne feltet omtrent 30px mindre, lagt på hover-effekt og ellers fikset litt småbugs. Har lagt til "margin-bottom: 0px" i css, slik at den skal gå helt ned i bunnen. Dårlig design. Og jeg skjønner ikke meningen med å bruke php i dette tilfellet... Kan du utdype det med dårlig design litt? Jeg bruker php for å slippe å gjøre om på alle sidene hvis jeg skal gjøre om på for eksempel menyen. Handlevogn.php og bestill.php kan dessverre ikke gjøres på den måten, derfor er de "egne filer". @kd: Jeg bruker et include-script som ser slik ut: <?php $sjekk_side = isset($side); if ($sjekk_side == 1) { if (@fopen("texts/$side.txt", "r")) { include ("texts/$side.txt"); } if (!(@fopen("texts/$side.txt", "r"))) { include("texts/404.txt"); } } if ($sjekk_side <> 1) { include("texts/forsiden.txt"); } ?> 404.txt blir dermed inkludert hvis det ikke finnes noe fil som heter verdien av $side. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 5. juli 2003 Del Skrevet 5. juli 2003 ser helt fin ut nå, den siden (bortsett fra at tekstfeltet aldri slutter). Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 5. juli 2003 Del Skrevet 5. juli 2003 Nå var den kjempebra! Men jeg synes også at tekstfeltet burde slutte. Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 5. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2003 Hm.... Siden er på en måte basert på en tabell som er 100% prosent høy (css) med tre celler slik at siden blir delt i tre. Har vanskelig for å forestille meg at det hadde blitt bra om denne tabellen hadde justert seg etter høyden på selve teksten... :-? Har dog laget noe greier i Photoshop. Her. Var det det dere mente? Synes ikke det ble bedre, egentlig.. Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 5. juli 2003 Del Skrevet 5. juli 2003 Synes den var ganske stilig slik den er nå 8) Men: - Du skal vel ha noe mer på logoen? Radiostyrte biler AS eller noe sånt? Ble liksom litt tomt slik det er nå - Likte ikke helt punktumene foran linkene i menyen :-? Men som sagt, så bra ut :wink: Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 5. juli 2003 Del Skrevet 5. juli 2003 Tenkte ikke helt sånn som det bildet var. Eller, omtrent sånn, bare endel mindre luft nederst. Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 5. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2003 Var planen med noe tekst i logoen, ja. Tror jeg holder meg til at siden er "heldekkende". Synes det er best slik, jeg... :wink: Lenke til kommentar
designerus Skrevet 5. juli 2003 Del Skrevet 5. juli 2003 Folkens! Kaller dere dette her for design? Må ikke bli så snille... Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 5. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2003 Folkens! Kaller dere dette her for design? Må ikke bli så snille...Gidder du å si noe om hva som er galt med den? Er liksom ikke så mye til hjelp når du ikke sier noe om HVA som er galt... :wink: Lenke til kommentar
designerus Skrevet 5. juli 2003 Del Skrevet 5. juli 2003 Jada! Bruk av standarte funksjoner og filtrer i Photoshop liker jeg ikke... Hva er meningen med å ha punkt foran alle menyvalgene? Pillen burde fortelle på hvilken side jeg befinner meg NÅ. Mer? Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 5. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2003 Ok! Takk for forslaget om pilene. Skal prøve å få til noe sånt, men jeg vet ikke helt hvordan jeg skal gjøre det. Jeg kan jo ikke bruke $side, fordi blant annet handlevogna er en "egen fil". Jeg finner nok en løsning... EDIT: Dumme meg.. jeg kan jo bare sette inn pilen som et vanlig bilde der... :oops: Det er vel ikke så veldig mye som er "standard" photoshop som jeg har brukt, da. Må vel i tilfelle være "lens-flare"'n du sikter til.. Synes du det ødelegger så mye bare fordi du vet at det blir generert av Photoshop i stedet for at jeg tegner det manuelt?? Punktumet foran menyvalgene er der fordi jeg synes det ser tøft ut. Vurderer dog å ta dem vekk, siden flere her har sagt at de ikke liker dem... Men er slike ting nok til at du ikke synes det kan kalles et design? :-? Lenke til kommentar
designerus Skrevet 5. juli 2003 Del Skrevet 5. juli 2003 Du må unnskylde meg, men jeg kan ikke kalle denne siden for ei god side. Først og fremst vil jeg si at bruk av punkter, ..:sånt:.. og andre "tøffe" ting bare ødelegger alt. Det blir rotete etter min mening. Må ikke være enig med meg! Det er ikke bare lens-flare. Pilene er også fra Custom Shapes. Til slutt vil jeg si at du må jobbe mer med grafikken. Ta en titt her f.eks (du burde ha lagret i .gif format): Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå