OnklD Skrevet 15. januar 2011 Del Skrevet 15. januar 2011 Er det noen lærere på idrettsfag linjen på vgs her? Evt noen studenter eller andre som kan svare på et parr spørsmål. Tenker på å ta lærerutdanningen, liker å holde meg aktiv, er veldig glad i friluftsliv og har ingen problemer med teori rundt idrettsfagene etc. Hvor kan man studere for å undervise på idrettsfag? Er det mulig å ta valgfag/fordypning i en idrett, skader, friluftsliv etc? Vil helst ikke undervise noe særlig almenne fag, er det en mulighet å ha 100% stilling som lærer uten å undervise i almenne fag? Med almenne fag tenker jeg norsk, engelsk etc, vil gjerne undervise teorien rundt idrett og fysisk aktivitet. Hvilken gj.snittslønn kan man forvente på vgs? Er selvfølgelig klar over at dette er et ganske hett emne, og vil helst ikke ha en diskusjon rundt dette i denne topicen. Er mest for nyskjerrighet at jeg spør. Lenke til kommentar
Jørgen Skrevet 15. januar 2011 Del Skrevet 15. januar 2011 Det er fullt mulig og jobbe som lærer på VGS og bare undervise i Idrettsfag, men etter hva jeg har forstått er det som oftest bare de med mastergrad som får disse jobbene. Det er mulig å ta utdanning som faglærer i kroppsøving flere steder. Aktuelle studier: Norges Idrettshøgskole Høgskolen i Oslo NTNU Høgskolen i Bergen Lenke til kommentar
OnklD Skrevet 15. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2011 Takker for svar. Ja, jeg regnet med at en mastergrad var det som måtte til, så har ingen problemer med 5 års utdanning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå