Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Prøver å bygge egen pc...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Stemmer. Jeg plugget i 2 kabler inn til skjermkortet da det har 2 innganger. Pipet ble borte. Men fortsatt så går ingen vifter og slikt.

Drar jeg derimot ut skjermkortet starter alle vifter og systemet høres ut til å starte.

Endret av Neroni
Lenke til kommentar

ser ikke ut som at PSU ON/OFF knappen gjør no forskjell heller.... Det lyser jo på hovedkortet uansett /sigh

Har rødt eller svart område noe å si på powersupply-en? Noen "ledning hull" er røde, andre er svarte.

regner med de svarte "hullene" er til grafikkort og de røde til hdd/dvd/ssd osv.

det går vell også to 8-pins ledninger ifra strømforsyninga som ikke kan fjernes hvis jeg har forstått det rett, du trenger bare bruke 1 av disse, de skal der jeg har merket av på bildet, (fjern det lokket som dekker 4 av "hullene" )

post-201109-0-13790400-1295105910_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Å ja, har brukt rød til skjermkort nå jeg. Hadde allerede fjernet lokket og brukt en av de 2 som ikke kan fjernes.

Tingen er at det ikke følger med noen ledninger som er svarte (6pins) og er lik på den andre siden.

Lenke til kommentar

Etter å ha sett lett gjennom manualen så vil jeg anbefale deg å lese denne grundig før du fortsetter.

Svarene på alt du lurer på står der.

Fant blandt annet dette.

Fore fully configurated system, we recommend that you use a power supply unit (PSU) that complies with ATX 12V Specification 2.0 (ore later version)and provides a minimum power of 600 W.

Do not forget to connect the 8-pin EATX12 V power plug; otherwice the system will not boot.

Videre så ser det ut som du skal koble til 8 pins pluggen og 24 pins plugge til hovedkortet.

For skjermkortet med 2 plugger så må du plugge til en 6 pins connector fra hver sin rail på strømforsyninga.

Gjør du ikke dette kan det hende strømforsyninga ikke makter å mate skjermkortet fra kun en rail.

Men når du ser at hovedkortet kun blinker rødt uten at noe mere skjer så minner det meg om slutten av levetiden til mine to 500W Bzerk PSUer.

De fikk en rød lysdiode på hovedkortet til å blinke uten at noe mere skjedde.

Det morsomme var at dette skjedde med 2 forskjellige maskiner med forskjellige hovedkort, både type og årgang.

Årsaken var PSUen som ikke klarte å gi nok power til å starte maskinene.

Problemet løste seg ved å bytte PSU på begge.

Som om du overbelaster en rail under oppstart kneler strømforsyninga di og du ender med denne grunnleggende blinkingen fra hovedkortet.

Endret av perpyro
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...