Neroo Skrevet 14. januar 2011 Del Skrevet 14. januar 2011 (endret) og det går ikke så bra. Jeg plugger inn strøm og hovedkortet lyser opp, men det er omtrent alt jeg får til. Skjer ingenting når jeg trykker på AV/PÅ knappen og det lyser et rødt lys ved siden av "CPU" på hovedkortet som i følge manualen bettyr at det er et problem der. Noen som har noen tips om hva problemene kan være? Kanskje dere vil høre hva slags komponenter jeg bruker: Hovedkort: Asus Crosshair IV Formula RAM: Kingston ValueR. DDr3 1333MHz 8GB, CL9 (x2) HDD: Corsair SSD Force Series 2,5” 60GB (x2) + 2x gamle harddisker CPU: AMD Phenom II X6 1090T Black Edition PSU: Chieftec Nitro Series BPS-850C 850W PSU GPU: Asus Radeon HD 6970 2 GB Endret 14. januar 2011 av Neroni Lenke til kommentar
kans Skrevet 14. januar 2011 Del Skrevet 14. januar 2011 Har du sjekket at alle kablene er koblet riktig? Gå over alle tilkoblinger og sjekk alt engang til og prøv på nytt rett og slett. Bruk manualen hvis du er usikker. Lenke til kommentar
untouch4ble Skrevet 14. januar 2011 Del Skrevet 14. januar 2011 Har du koblet alle disse bittesmå ledningen som går i fra kabinettet og som skal kobles på hovedkortet? Det står i manualen som følger med hovedkortet hvordan du kobler disse. Forøvrig er den manualen en god "sjekkliste" over hva som skal kobles hvor Lenke til kommentar
Neroo Skrevet 14. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2011 Ganske sikker på at jeg har koblet IDE LED, POWER SW, RESET SW osv. riktig. Men det er en ting, med mangel på bedre ord, til som kan kobles til. Hvit liten firkant med 3 hull for pins. Sånn standard vifte ting. Har dyttet den inn i den nærmeste "tingen" som passet.... Lenke til kommentar
Neroo Skrevet 15. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2011 (endret) ser ikke ut som at PSU ON/OFF knappen gjør no forskjell heller.... Det lyser jo på hovedkortet uansett /sigh Har rødt eller svart område noe å si på powersupply-en? Noen "ledning hull" er røde, andre er svarte. Endret 15. januar 2011 av Neroni Lenke til kommentar
Marulven Skrevet 15. januar 2011 Del Skrevet 15. januar 2011 (endret) Da jeg bygde min første PC hadde jeg klart å sette i for mange kabler i hovedkortet så den lagde en loop. Løsningen ble da selfølgelig at jeg bare dro ut den kabelen så virka alt Det lyset på hovedkortet varer litt etter du har skrutt av strømmen, heeelt normalt Endret 15. januar 2011 av Marulven Lenke til kommentar
Neroo Skrevet 15. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2011 ja men hovedkortet får konstant strøm etter jeg har skrudd knappen av. Jeg kan dra kabelen ut, vente til lys stopper, også dytte kabelen inn og lys begynner selv om knappen står på 0 nå skjeddet det noe her... Jeg dro ut 2x SSD-er og 1 harddisk og litt ledninger til dem og trykket på "start" på hovedkortet også begynte diverse vifter og slikt å spinne. Lyser fortsatt rødt på CPU her da Lenke til kommentar
N1ko Skrevet 15. januar 2011 Del Skrevet 15. januar 2011 Pass på at prosessoren sitter riktig. Det var problemet sist jeg bygde pc og den ikke startet opp. Lenke til kommentar
Neroo Skrevet 15. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2011 ok, start knappen funker.. den gikk i noen sekunder, så stoppet den, start knapp funker ikke lenger. CPU sitter riktig forresten. Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 15. januar 2011 Del Skrevet 15. januar 2011 Hadde samme probleem med en PC jeg nettopp bygget , ble mye hodeverk av det men problemet mitt var at jeg hadde klart å puttet 4 pins pluggen på hovedkortet opp med prosessoren inn feil vei , fikk snudd denne rett vei og alt funket flott så er vel kansje værdt å ta en titt . med mindre du har en 6 pins kontakt der oppe da. Lenke til kommentar
Neroo Skrevet 15. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2011 kom nettopp på at jeg gjetta vilt på front-usb ledningene, dro ut dem og nå går den uten å stoppe. Et skritt på vei! Lenke til kommentar
Neroo Skrevet 15. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2011 (endret) den 4 pin pluggen oppe ved hovedkortet har ikke jeg brukt en gang Det står KB_USB56 CLR_CMOS EATX12V over den. Skal denne brukes? Jeg leste i PSU manualen at det skulle kobles til 2 steder, men fant ingen 4 pins så ignorerte denne. Jeg håper dette er grunnen til at knappen bak ikke gjør noen ting og at jeg ikke kan holde frontknappen inne for å skru av. Endret 15. januar 2011 av Neroni Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 15. januar 2011 Del Skrevet 15. januar 2011 (endret) vel denne MÅ vel brukest , vist ikke så funker det vel ikke. med mindre det er noen sære greier på AMD , aldri bygd AMD maskin selv. må vel være en 4 pinn på strømforsyningen ?'' altså en slik en http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:o1fLXwcKgrPssM:http://2009.hardwarezone.com/img/data/articles/2004/1192/tutorial-atx12_power_conn.jpg&t=1 Endret 15. januar 2011 av Evil-Duck Lenke til kommentar
Neroo Skrevet 15. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2011 (endret) jaja, en sånn en. Jeg har ingen, bare 6 og 8 :S Men det er et lokk over de 4 andre. Så hvis jeg tar av lokket, så passer en 8 pin. Vil dette funke? *edit* koblet til 8pin. Nå funker knappen forran som den skal og et gult lys er borte. Har fortsatt rødt lys ved siden av CPU og knappen til PSU er fortsatt nyttesløs. Endret 15. januar 2011 av Neroni Lenke til kommentar
Neroo Skrevet 15. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2011 Kan det at IO knappen ikke kutter strømmen være en feil fra fabrikken? Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 15. januar 2011 Del Skrevet 15. januar 2011 kan hende, men om du slår aav bryteren bak, og venter litt, blir det mørkt på hk da? har du plugget inn 8pins kabelen på hovedkortet enda? Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 15. januar 2011 Del Skrevet 15. januar 2011 (endret) En normal måte å feilsøke på er å koble opp det maskina minimum må ha for å virke. Hovedkort, skjermkort, 1 rambrikke, strømforsyninga og ON knappen på kabinettet. Får du nå start kan du montere neste komponent og prøvestarte mellom hver komponent montert. Endret 15. januar 2011 av perpyro Lenke til kommentar
Neroo Skrevet 15. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2011 kan hende, men om du slår aav bryteren bak, og venter litt, blir det mørkt på hk da? har du plugget inn 8pins kabelen på hovedkortet enda? Nei, hovedkortet mister aldri strømmen etter knappen er slått av. Har plugget 8pins kabelen, ja. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 15. januar 2011 Del Skrevet 15. januar 2011 Må jo bare si at hovedkort manualen er essensiell nårt man bygger PC. Der står alt om hva som skal kobles til. ølger du den så skal PCen i utgangspunktet virke. Samme gjelder for skjermkort manaulen. Lenke til kommentar
Neroo Skrevet 15. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2011 Jeg får et lite "pip" når jeg prøver å skru på, hva bettyr det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå