Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

[Løst] Nettverks Switch, PS3, PC, XBOX

Anbefalte innlegg

Hei!

Problem:

jeg har et rom hvor PCen og XBOXen min står. Routern er koblet til i et rom lengre unna og jeg var nødt til å dra en kabel gjennom veggen for å få tilgang til nett på PCen. Men jeg ønsker tilgang til nett på XBOXen uten å måtte bytte kabelen fra og til hver enhet eller dra enda en kabel til gjennom veggen.

Jeg anntar at jeg trenger en nettverks switch. Jeg har aldri vært borti en nettverks switch før så jeg er ikke helt sikker på hvordan den fungerer.

Spørmål:

Først av alt. Hvordan fungerer en switch?

Om jeg kjøper en nettverks switch for å få flere nettverksutganger som jeg kan koble til i XBOXen, vill jeg da få nett på den enheten?

Jeg spør om dette siden jeg la merke til at det sto "støtte for mac og win" på noen nettverks switcher jeg så på. Jeg ble forvirret og følte jeg måtte vite hva jeg driver med før jeg kjøper noe som helst.

Finnes det andre løsninger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En switch er ganske beint frem egentlig, en kabel fra router til switchen så en kabel fra switchen til hver enhet.

så voila har de internett/nettverk.

dlink har et par små billige som fortsatt er solid kvalitet, du har 2 og velge mellom etter hvor mange enheter du skal koble på.

1005d - 5porter, 150-200kr

1008d - 8porter, 200-300kr

skal du noe høyere opp i porter passerer du raskt tusenlappen.

dra på elkjøp,claohlson,biltema etc frarådes da du generelt får drit til en solid pris.

Endret av cruzader
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...