Boralis Skrevet 14. januar 2011 Del Skrevet 14. januar 2011 (endret) Noen som vet noe om denne og om den i det hele tatt er brukbar til macrofotografering, ser jo den er en del rimeligere enn canon Endret 14. januar 2011 av Snekker`n Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 14. januar 2011 Del Skrevet 14. januar 2011 (endret) Canon har to stykker makro MR-14EX og Macro Twin MT-24EX,begge har full auto og 14EX kan også brukes som master for andre Canon-blitser. Sigma Electronic Macro Flash EM-140 DG har også ttl,men jeg har aldri fått det til og funke fullstendig på 530dg synes det er enklere med originalblits,og det kan hende du må levere blitsen til firmware oppdatering når du kjøper deg 5D MkIII Endret 14. januar 2011 av Nautica Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 15. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2011 MR-14EX burde da være et alternativ,det var ikke så stor forskjell i pris på den og simaen, jeg regner med at jeg må ha en til macroobjektivet jeg kjøpte som er et 100mm F2,8 L IS Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 15. januar 2011 Del Skrevet 15. januar 2011 (endret) Kan være et alternativ ja. Ser at Canon skriver at den bare er kompatible med 550EX men synes det høres merkelig ut B&H photo skriver at alle EX blitser fungerer noe som høres mer fornuftig ut ville skjekket dette litt nærmere hadde jeg vært deg EF 100mm f/2.8L Macro IS (requires Macrolite Adapter #CAMLA67 (not included)) Edit: reviews. Edit II begge blitsene fungerer trådløst med Canon sine speedlight-blitser,grunnen for at bare 550EX er nevnt er produksjonsårene.Macroblitsene er produsert i 2003 og 430/580 er produsert senere. Endret 15. januar 2011 av Nautica Lenke til kommentar
Thor Håkonsen Skrevet 15. januar 2011 Del Skrevet 15. januar 2011 Ville ikke gått for ringblits - ikke om du vil ha noe som er litt fleksibelt. Bare synd Canon sin 2 blitsløsning (MT 24) ikke er trådløs, og ikke minst at den koster skjorta. (enda en god grunn til å velge Nikon ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå