Gå til innhold

Sydentur med kjæresten

Anbefalte innlegg

Heisann.

Kjæresten min og jeg har veldig lyst til å ta en sydentur til sommeren 2011, men jeg er veldig usikker på hvor vi skal dra. Jeg har utrolig lyst til at turen blir vellykket, og at vi som par får det bra. Vi er ikke ute etter noe partysted som for eks. Kos, Magaluf eller Ayia Napa. Vi er ute etter et mer roligere, romantisk om du vil, sted.

Noen ting:

Varmt vær, et lite must.

Koselig by med restauranter på kvelden.

Gode bademuligheter. Helst uten for mange turister.

Ellers er jeg ganske åpen for forslag. Har vært mye rundt i verden, som blant annet Tyrkia, Thailand og Egypt. Likte ikke Egypt da vi ble nesten "sperret" inne på hotellet da det var kun ørken rundt, og null uteliv. Thailand er for langt, jeg vil ha noe innenfor Europa tror jeg, hvis ikke det er forslag om noe veldig hyggelig noe som er utenfor. Og Tyrkia var hyggelig, men veldig turistisert. Ergo var det mye tyskere og engelskmenn, så det ble veldig slitsomt. Nå hæres jeg sikkert ut som en litt kresen jente, men det er jeg egentlig ikke. Er opptatt av sol og varme og god mat, noe så og si alle steder har, men det er så vanskelig å finne et bra sted i havet av steder å dra. Har søkt litt rundt på Apollo og Startour og går nesten vill. Alt virker koselig og bra ut på bilder, så jeg tenkte det kanskje var en idè å skrive her. :)

Hilsen Caroline :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv Kalymnos i Hellas. En stille øy en båttur fra Kos. Her var det faktisk en god del (hjemvendte) grekere som ferierte da øye enda ikke var ødelagt av masseturisme. Øya hadde mange muligheter for bading, men ikke det ypperste om man er ute etter mange lange finkornede strender. Siden flyet gikk fra Kos dro vi over til et hotell ved Kos by de siste dagene av turen, det var en skikkelig nedtur. Her opplevde vi ikke diskoteker, men at de sperret av og danset i gaten til lokal musikk. Traff kun på 2 nordmenn der og de hadde med seg en kameramobil som de tok noen mye omtalte bilder med der.

Enkelt sagt er det mere Hellas og mindre syden.

Endret av robertaas
Lenke til kommentar

Vil anbefale en av byene i Cinque Terre. Det er fem byer med gåavstand (2/3) timer hver vei i fjellet med gode bomuligheter. Det er i Italia, ved kysten og varmt vær. Mange typiske italienske resturanter og ikke overfylt med folk. Det er heller ikke en "partyplass". I en av byene (Riomaggiore) finner du "Via dell' Amore", kjærlighetens vei. En veldig romantisk gåtur som er kjent verden over.

Har selv vært der et par ganger og det er fine bademuluigheter :thumbup:

Lenke til kommentar

Vil anbefale en av byene i Cinque Terre. Det er fem byer med gåavstand (2/3) timer hver vei i fjellet med gode bomuligheter. Det er i Italia, ved kysten og varmt vær. Mange typiske italienske resturanter og ikke overfylt med folk. Det er heller ikke en "partyplass". I en av byene (Riomaggiore) finner du "Via dell' Amore", kjærlighetens vei. En veldig romantisk gåtur som er kjent verden over.

Har selv vært der et par ganger og det er fine bademuluigheter :thumbup:

Kan også anbefale Cinque Terre. Har bodd i Monterosso og der slipper du noen form for partyturisme. Det er fint å bade der men det er ikke noen sandstrender. Kun ganske store runde steiner, så det er ikke ideelt å ligge der, men vannet er veldig klart og fint!

Utrolig fint der, og en helt annen opplevelse enn den typiske norske 'sydenturen'. Merk, det er ganske langt nord i Italia så det er nok mest ideelt om sommern.

cinque_terre_monterosso.jpg

italy_000000.jpg

Ellers kan vel Azorene kanskje være av interesse? Noe av den samme flytiden som til Kanariøyene og det går direktefly fra Oslo.

Lenke til kommentar

De har en dårlig rullestensstrand i Nice. Ikke akkurat noe for en badeferie og ikke akkurat stedet å unngå turister, men for en byferie kan det være bra.

Med sandaler er det fint å bade der, samt at turistene er plassert på samme sted som gjør det lett å slippe unna...

Mulig det ikke er det som passer TS, men min erfaring fra byen er enelukkende positivt =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...