Hårek Skrevet 15. januar 2011 Del Skrevet 15. januar 2011 (endret) Dette er tøv! Løse harddisker leveres uten opeartivsystem (uformatert) og må formateres av kjøper ut fra det han må ha i sitt maskinoppsett. Eksterne harddisker kommer i FAT32, dette for å være kompatible med alle operativsystemer/bruk (på godt og ondt). Stemmer det, men tror det er blitt mer vanlig at eksterndisker kommer formatert i NTFS. Disker er jo blitt så store nå at FAT32 er nesten meningsløst å bruke. Dermed selges det disker i 2 utgaver, for PC eller Mac. http://www.wdc.com/e...alog/?segment=2 Endret 15. januar 2011 av Hårek Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 15. januar 2011 Del Skrevet 15. januar 2011 Kan ikke huske sist jeg "traff" på en ekstern disk som ikke kom i ntfs. Løse disker kommer også ganske ofte formatert ferdig med ntfs så de skal være plug and play for de mindre tekniske. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 15. januar 2011 Del Skrevet 15. januar 2011 At løse disker er ferdig formatert har jeg aldri opplevd. Det må i såfall være noe leverandøren gjør? WD sine instruksjoner for hvordan man installerer en disk viser klart og tydelig at man må bruke Diskbehandling for å initialisere. Det tar jeg som bekreftelse på at de aldri selger formaterte disker. Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 Har fått WD disker fra hp som er ferdig formatert, men kan jo være hp som gjør denne delen samtidig som de slenger på sine labels etc Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå