Gå til innhold

RAM til laptop

Anbefalte innlegg

Har en "gammel" laptop jeg skal oppgradere. Den har nå 500MHz og 64mb ram. win98. Skal oppgradere til windows 2000. Men jeg har noen brødre som surfer porr på den som legger inn slike prog som kobler til og har nå så mye pop ups at jeg ikke engang klarer å starte den og fjerne. Er for mye. Dette vil hun ha B O R T. Nei, jeg har egen maskin så er ikke meg :smile:

det står en kort ram brikke i den, står pc100-222-620 64mb ram sync, 100MHz, CL2. Regner med jeg kan og bruke 133MHz, maks jeg kan ha i maskinen er 256mb ram. Tenkte da jeg skulle kjøpe en. Ram brikken er svært kort egentlig.

Er det noen som kan hjelpe meg å finne en web sjappe som selger slikt? Er ikke helt inne på laptop så vil gjerne kjøpe rett. Evt hvis noen forum brukere har en slik liggende som de ikke trenger kan jeg også kjøpe av dem. Hvis den funker seff :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan bruke PC133 ja.

(133 er bare max-hastigheten, men du trenger ikke kjøre den helt opp mot "fartsgrensa" om du ikke vil.)

Brikken er en 144pin SODIMM. (Det er det SDram brikker til bærbare heter) De fleste webshopper selger det. Gå f.eks inn i prisguiden og søk på "SODIMM PC133".

Men det sies desverre at det ikke alltid er alle brikker som passer sammen med alle maskiner. Derfor kan det være lurt å sjekke at PC'n støtter den brikken du vil kjøpe, evt prøve brikken i butikken.

Det at PC'n støtter max 256MB ram betyr sansynligvis at den støtter 2 stk "double sided" 128MB brikker. Kjøper du "single sided" vil PC'n bare se halvparten av brikken. Det samme skjer om du bytter putter en 256MB brikke sammen med 128MB brikken, da vil PC'n bare "se" halvparten av den nye brikken og dermed blir 128+256=256MB.

PS. Det med popups og annet plagsomt søppel: Start PC'n i sikkerhetsmodus med nettverk og ta backup av bruker-filene over nettverket og innstaller windows (2000/XP?) på nytt med AdAware (fjerner spyware) og Freesurfer II (fjerner popups).

Lenke til kommentar

haha. At jeg kunne glemme det da. Sikkerhetsmodus med nettverk. hehe. skal prøve det nå. Har en maskin med windows 2000 server i kjelleren jeg har som backup og diverse. Skal gjøre det nå. fant ram, ble litt lettere når du sa det var SODIMM, det viste jeg jo ikke. Som sagt, laptop er ikke min greie. Så takk for hjelpen simen1

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...