Gå til innhold

Er det noen butikker i Oslo som selger bare øl?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei, det finnes ikke noe rent øl-utsalg i Oslo, men det finnes enkelte butikker som har godt utvalg. Av disse kan nevnes Meny på Grønland, Meny på Majorstua, Jacobs på Holtet og Fenaknoken ved Rådhuset. Sistnevnte har utelukkende øl fra norske mikrobryggerier som Nøgne Ø, Haandbryggeriet, Ægir, Kinn, Atna m.fl.

Ellers kommer man ikke utenom Polet dersom man skal ha godt øl. Polet i Vika har det beste utvalget blant Oslo-polene..

Lenke til kommentar

Jeg ønsker ølutsalgene velkommen tilbake. Øl har jo også tatt seg betraktelig opp i det siste når det kommer til interesse, så at det faktisk kommer på banen igjen skulle ikke forundre meg.

Det er en del butikker som har godt utvalg, men ingen er i nærheten av komplett (og da snakker vi kun klasse D). En butikk har det ene, mens en annen har det andre.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

For inntil 2-3 år siden var det et ølutsalg ved Solbråtan (Kolbotn), han som drev det førte alt som fantes av øl fantes for butikkutsalg. Dessverre måtte han kaste inn håndkleet da huseier heller ville ha inn en dagligvare-kjede.

Det som er verre er at Hveteølglasset som jeg kjøpte hos der, knuste forleden og jeg er derfor i beit for et nytt glass. Er det noen som har noen tips om hvor jeg får tak i det? Gjerne et profilert (Weihenstephan, Franziskaner, Paulaner eller lignende). . . ?

Y

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...